|
|
کدخبر: ۱۵۴۶۲۴

میثم نیلی درباره دیدار جنتی و خاتمی گفت: ریشه اینگونه رفتارهای دوگانه در دوگانگی های گفتمانی و فکری نهفته است و اینکه اگر آقای جنتی در این دوره تکلیف خود را روشن نکند، این تعارضات دامنه دارتر خواهد شد.

گروه فرهنگی مشرق- میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی پیرامون دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمد خاتمی برای تبریک سال نو اظهار داشت: دیدار آقای جنتی با یک عنصر سیاسی از کار افتاده و یکی از سران ورشکسته فتنه علیه نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و ابراز علاقه به وی، عملی نامتناسب با شأن ایشان به عنوان یک مدیر ارشد نظام جمهوری بوده و از طرف نماینده مردم و قاطبه اهالی فرهنگ و هنر انقلاب هم تقبیح شده است.

نیلی به بعد دوم این دیدار اشاره کرد و افزود: مسأله دوم که به نظرم مهمتر است این است که آقای جنتی به عنوان فردی که در بالاترین سطح مدیریت رسمی عرصه فرهنگ و هنر در نظام اسلامی است و متولی نشر و فرهنگ و معارف اسلامی و متصدی ارتقاء فرهنگ عمومی و اخلاق اجتماعی از خود رفتارهایی را بروز می دهد که جامعه و رسانه ها از خود دوگانگی و دوگونگی را برداشت می کند.

به گفته نیلی، نمونه این رفتارهای دوگانه را با یک بررسی مختصر در مثلاً صحبت های آخر سالی ایشان، با بچه های مسجدی و مدیران کانون های هنری و فرهنگی مساجد و مجموعه هایی از این دست و یا نامه نگاری بلافاصله و اعلام تبعیت بسیار سریع ایشان پس از سخنان قاطع رهبر انقلاب در جمع خبرگان و اعلام دغدغه ایشان در حوزه فرهنگ، مطالبی گفته می شود و از لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ استقلال فرهنگی و پاسداری و حفاظت از مبانی دینی و اخلاقی جامعه سخن به میان می آورند، اما در جمع های دیگری که گاهی به فاصله چند روز و حتی چند ساعت تشکیل می شود از مظاهر و مصادیق همان تهاجم فرهنگی، دشمن به اخلاق و اندیشه اسلامی و ایرانی در عرصه های مختلف سینما، کتاب، مطبوعات و رسانه های مجازی و… تجلیل، دفاع یا پشتیبانی می کنند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: اینها مطالب عجیبی است. من نمی دانم که آیا رسانه ای شدن این دیدار را خود ایشان می خواستند و یا فعالیت برخی عناصر وابسته به آقای خاتمی باعثچنین تبعاتی شده، اما به هر حال هر طور که باشد باید از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد پرسید که چگونه می توانند همزمان هم دغدغه های دلسوزان و علما و تولیت فرهنگی انقلاب اسلامی و در رأس آنها رهبر انقلاب را مطرح کنند و با کمک جناح فرهنگی مؤمن، با تهاجم فرهنگی و جبهه معارض و جریان وابسته و امریکایی عرصه فرهنگ و هنر مبارزه کنند و همزمان با سرحلقه همان جریانات و تئوریسین وابستگی و وادادگی فرهنگی در برابر غرب، در خلوت به دیدار و گفت وگوی صمیمانه بنشینند. چگونه می شود همزمان با نامه نگاری فوری به فرماندهی کل قوای فرهنگی و اعلام آمادگی برای رفع دغدغه های فرهنگی ایشان و دیگر دلسوزان و دلسوختگان، با یکی از بانیان قدیمی همین دغدغه ها که خود باعثو بانی بسیاری از این ناهنجاری ها بوده و نماد و تفکر فرهنگی اش امروز، همسنگر رسانه های انگلیسی و صهیونیستی است، خلوت کرد، گل گفت و گل شنید!؟

وی اضافه کرد: اینها مسائل تجربه شده است و باید عبرت گرفت. دیدار با سران فتنه و دلجویی از کسانی که ظلم بزرگ را مرتکب شده اند محکوم است، اما به نظرم ریشه اینگونه رفتارهای دوگانه در دوگانگی های گفتمانی و فکری نهفته است و اینکه اگر آقای جنتی در این دوره تکلیف خود را روشن نکند، این تعارضات دامن دارتر خواهد شد و سرنوشت بسیار بد و تلخی را برای ایشان رقم خواهد زد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار