|
|
کدخبر: ۱۵۴۶۹۲

مختاباد در جلسه امروز شورای شهر:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از سریال «پایتخت»، گفت: حمایت از فرهنگ و هنر به لفاظی تبدیل شده است ولی هنگام اختصاص بودجه از هزار به آن ۱۰۰ هم نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، عبدالحسین مختاباد در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهارات هاشمی استاندار تهران که مهمان جلسه امروز شورای شهر بود، اظهار داشت: حمایت از فرهنگ و هنر به لفاظی و کاریکاتوری تبدیل شده اما وقتی می خواهیم به آن بودجه اختصاص دهیم از هزار صد را هم نمی دهیم. این کاریکاتوربودن را باید کنار بگذاریم و برای فرهنگ و هنر اعتبار قائل شویم.

وی در ادامه از سریال پایتخت که در ایام عید در رسانه ملی پخش می شد انتقاد کرد و افزود: ما مخالف شادی و بیان لطیفه نیستیم اما اعتراضم را به صدا و سیما اعلام می کنم و امیدوارم مردم را بخندانند به جای اینکه به آنها توهین کنند.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر نیز اظهار داشت: به کارخانه روغن قو واقع در حاشیه ترمینال جنوب سال ها پیش فرصت سه ساله ای داده شد تا محل کارخانه خود را تغییر دهد، این زمان را به یک جدول ۱۰ ساله تبدیل کرد ولی باز هم خروج این کارخانه از تهران محقق نشد، امیدوارم امسال با پیگیری های لازم شاهد اجرای این امر باشیم.

وی در ادامه اظهارات خود خواستار شد: با توجه به اینکه شهرهای اقماری و مناطق حاشیه ای تهران اثرات مقابلی بر یکدیگر دارند از مدیریت شهری تهران برای حضور در شورای مدیریت استان دعوت شود. ستاد ساماندهی اسکان غیررسمی نیز علی رغم وعده های قبلی تشکیل نشد که امیدواریم کارگروه مشترکی برای تشکیل این ستاد ایجاد شود.

اسماعیل دوستیعضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به استاندار تهران گفت: باید یک وقت خاص برای حل اراضی اطراف دانشگاه تهران درنظر بگیرید چرا که از سال ۷۲ دولت مصوبه ای داشته که اراضی اطراف دانشگاه تهران ازاد شود. این درحالی است که از بانک جهانی نیز وامی برای این امر دریافت شده ولی تنها ۳۰ درصد آن آزاد شده است.

وی همچنین به پرداخت حقوق شهرداری از سوی دولت اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران از دولت مطالباتی دارد که خواهشمندم نسبت به پرداخت این مطالبات اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین ساخت و سازهای اطراف شهر تهران نیز متولی خاصی ندارد و باید به آنها توجه کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار