|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۴۷

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: دستگاه های خودپرداز کشور در یک فضای بسته غیر مرتبط با اینترنت فعالیت می کنند و توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس پی هیچ تهدیدی برای امنیت استفاده از خودپردازها ایجاد نمی کند.

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمگفت: شبکه ای که دستگاه های خودپرداز در کشورمان تحت آن کار می کنند اصطلاحا یک شبکه ایزوله از اینترنت است و توقف پشتیبانی از ویندوز ایکس پی از سوی مایکروسافت آسیبی به امنیت عملکرد خودپردازها وارد نمی آورد.

ناصر حکیمی ادامه داد: گذشته از این، از حدود یک سال قبل که شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود روز ۸ آوریل سال ۲۰۱۴ یعنی ۱۹ فروردین سال ۹۳ پشتیبانی از ویندوز ایکس پی را متوقف خواهد کرد، تمهیدات لازم برای تامین امنیت شبکه ها و دستگاه های رایانه ای مرتبط با بانک ها در دستور کار قرار گرفت و امروز نگرانی از این بابت نداریم.

وی تاکید کرد: دستگاه های خودپرداز در یک فضای بسته غیر مرتبط با اینترنت فعالیت می کنند و عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس پی هیچ تهدیدی برای امنیت استفاده از خودپردازها ایجاد نمی کند.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار