|
|
کدخبر: ۱۵۴۹۱۵

مدیرکل سابق دفتر آمار و برنامه ریزی سازمان میراثفرهنگی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سابق دفتر آمار و برنامه ریزی سازمان میراثفرهنگی از چادرخوابی در سفرهای نوروزی انتقاد کرد و گفت: این اتفاق یکی از نشانه های پائین بودن کیفیت سفرهای ایرانیان محسوب می شود.

اردشیر اروجی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر کیفیت سفرهای داخلی اظهار داشت: متأسفانه کیفیت سفرها بسیار پائین است و این اتفاق به خصوص در دو زمان اوج سفر، یکی در ۱۵ تا ۲۰ روز ایام عید و یکی در تابستان می افتد و در این دو اوج سفر در حقیقت، کیفیت سفر از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی با بیان این که یکی از دلایل آن این است که هزینه ها بالاست و درآمدها پائین است به عبارتی درآمد شهروندان پائین است و ذخیره آنچنانی برای سفر ندارند و از طرف دیگر هزینه ها بالاست، تصریح کرد: یکی از مورادی که این موضوع را تشدید می کند این است که در کشورمان هتل های دوستاره و سه ستاره کم داریم یعنی یک سری مهمانپذیر داریم که بدون ستاره هستند و کیفیت هتل را ندارند که آن ها کیفیت مطلوبی برای سفر ایجاد نمی کنند و از سوی دیگر هتل های ۴ و ۵ ستاره داریم که هزینه های آن ها بالاست و با درآمدهای اقشار متوسط و پائین ما همخوانی ندارد.

اروجی تصریح کرد: سازمان میراثفرهنگی باید بخش خصوصی را در زمینه ساخت هتل های دو و سه ستاره تشویق کند که این کار باعثمی شود محل های اسکان جمعیت با درآمد کم تر ایجاد شود و آن ها به جای این که در چادرها و مدارس آموزش و پروش اقامت داشته باشند با هزینه متوسطی به هتل مراجعه کنند که البته برای اعضای خانواده هم انگیزه خوبی برای رفتن به هتل وجود دارد.

مدیرکل سابق دفتر آمار و برنامه ریزی سازمان میراثفرهنگی با بیان این که هتل های دو و سه ستاره برخی از قسمت هایی که مردم استفاده نمی کنند مثل استخر و سالن ورزشی را ندارد لذا قیمت این هتل ها بسیار ارزان تر می شود ولی کیفیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: موضوع بعدی این است که وضعیت نظارتی که ظرف ۲۰ روز نوروز اعمال شد باید تداوم یابد و با خاطی ها که کیفیت را رعایت نمی کنند برخورد شود.

وی یادآور شد: لازمه این کار این است که شماره هایی که برای شکایات اعلام کردند را فعال نگه دارند و خاموش نشود و نظارت در طول سال تداوم داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار