|
|
کدخبر: ۱۵۴۹۷۴

وزیر نیرو در دیدار با امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه وزارتخانه متبوعش در زمینه آب طرح های جامعی در دستور کار دارد گفت: حوضه زاینده رود ۶۰۰ میلیون مترمکعب کسری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، با بیان اینکه وزارت نیرو درباره موضوع آب طرح های جامعی را در دستور کار دارد اظهارداشت: در زمینه طرح های مربوط به انتقال آب، باید با حساسیت و دقت بیشتری عمل شود تا شهرهایی که در مسیر طرح انتقال آب قرار دارند، با آسیب مواجه نشوند.

چیت چیان بر لزوم مدیریت مصرف آب در تمام بخش ها به ویژه بخش کشاورزی با رویکرد کشت محصول هایی که به آب کمتری نیاز دارند تاکید کرد و با اشاره به وضعیت منابع آبی حوضه زاینده رود، بیان داشت: آب مورد نیاز در این حوضه ۲.۸ میلیارد مترمکعب است که هم اکنون با کسری ۶۰۰ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم و این کسری باید با مدیریت مصرف در تمام بخش ها جبران شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز اظهارداشت: آب جزو انفال است و ما آن را متعلق به کل کشور می دانیم و به استان خاصی اختصاص ندارد و این حکومت است که باید برای آن تدبیر کند.

آیت الله " سیدیوسف طباطبایی نژاد " گفت: اینکه گفته می شود اصفهان استان برخورداری است، صحیح نیست زیرا بخش زیادی از مساحت این استان کویری است که تامین آب شرب آن از طریق زاینده رود است و ما در استان اصفهان، افزون بر مشکلات کشاورزی در مناطق شرق، در مناطق غرب نیز دارای مشکل هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار