|
|
کدخبر: ۱۵۵۰۸۶

وزیر خارجه آمریکا هشدار داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر ایران و روسیه کار انعقاد قرارداد نفت در برابر کالا را پیش ببرند، آمریکا ممکن است تحریم های اقتصادی در این زمینه وضع کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از رسانه های غربی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اگر ایران و روسیه کار انعقاد قرارداد نفت در برابر کالا را پیش ببرند، آمریکا ممکن است تحریم های اقتصادی در این زمینه وضع کند.
روسیه قصد دارد روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کند که به ادعای آمریکا این کار موجب نقض محدودیت تعیین شده توسط توافق ژنو برای میزان صادرات نفت ایران خواهد بود. قرارداد نفت در برابر کالا هنوز نهایی نشده است.
در حالی که مذاکره کنندگان هسته ای برای ادامه گفت و گوها در وین به سر می برند، کری خطاب به اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت، دولت اوباما به ایران و روسیه در مورد پیش بردن این قرارداد نفتی هشدار داده است. وی افزود امضای این قرارداد به منزله نقض توافق موقت ژنو است و «بله این قرارداد می تواند موجب وضع تحریم های آمریکا شود.»
به اعتقاد کارشناسان، انعقاد قرارداد نفتی ایران و روسیه می تواند میلیاردها دلار درآمد عاید ایران کند و فشار ناشی از تحریم های غرب که موجب آسیب دیدن اقتصاد ایران و فراهم شدن امکان پایان بحران هسته ای ایران شده است را کاهش دهد.
انتهای پیام / / ۲۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار