|
|
کدخبر: ۱۵۵۱۷۹

سرپرست کمیته امداد در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

خبرگزاری تسنیم: سرپرست کمیته امداد گفت: در سال ۹۳ پیش بینی می کنیم که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل زکات جمع آوری شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، حسین انواری در حاشیه اجلاس سراسری مدیران کل و قائم مقام های سراسر کشور اظهار داشت: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان از محل جمع آوری زکات درآمد حاصل شد و کمک دولتی در این زمینه حدود ۲۹ میلیارد تومان بود که در واقع می بایست ۱۰۰ میلیارد تومان می بود. لذا نتوانستیم به پروژه هایی که در دست داشتیم به طور کامل برسیم.

وی با اشاره به شروع فرآیند ثبت نام متقاضیان یارانه از دیشب گفت: مجموعه دوایر کمیته امداد برای ثبت نام مددجویان در سایت دریافت یارانه به صورت آماده باش هستند و تمام مددکاران ما بسیج شده اند تا تمام مددجویان به ویژه افرادی که ساکن روستاها هستند و از امکانات کمتری برخوردارند در سایت مربوط ثبت نام شوند.

سرپرست کمیته امداد بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند و این براساس رویکردهای اقتصاد مقاومتی نیز هست. به همین منظور جلسات امروز برای فراخوان تمام مدیران ما برای تبیین مواضع و عملیاتی کردن نسخه کمیته امداد در این حوزه است.

انواری افزود: به این منظور برنامه های خود بر ۴ محور تدوین کردیم که محور اول تعالی فکری و فرهنگی است تا بتوانیم در نحوه نگرش به موضوعات دینی و فرهنگی تأثیرگذاری داشته باشیم. محور دوم نیز استحکام اقتصاد خانواده است تا خانواده های مددجو از ثبات نسبی اقتصادی برخوردار شوند تا زمینه برای انجام کار فرهنگی فراهم شود.

وی ادامه داد: محور سوم ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد است که این طرح آغاز شده و امسال بنا را بر آن داریم که این طرح را گسترش دهیم. محور چهارم نیز تبدیل سبک مدیریت در کمیته امداد به سبک مدیریت جهادی است که البته قبلا نیز اینچنین بوده اما با توجه به تأکیدات امسال با شدت بیشتری به دنبال آن هستیم.

سرپرست کمیته امداد در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر تأثیر انصراف افراد غیر نیازمند از یارانه بر کیفیت زندگی مددجویان کمیته امداد گفت: تا هر میزان که دولت بتواند یارانه را برای اقشار مختلف هدفمند کند منافع آن برای افراد نیازمند بیشتر خواهد شد.

وی همچنین گفت: من تا الان یارانه دریافت نکردم.

وی افزود: مبلغی مستمری ها در فروردین سالجاری مطابق سال گذشته خواهد بود و درخواست ما این است که تمام مددجویان در دستگاه های حمایتی به یک شکل نگاه شوند.

سرپرست کمیته امداد خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد اما ما آمادگی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را داریم و طرحی برای آن تعیین شده که به شورای عالی اشتغال فرستاده شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار