|
|
کدخبر: ۱۵۵۵۰۰

یک حقوقدان در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک حقوقدان ضمن اشاره به دخالت آشکار پارلمان اروپا درخصوص انتشار قطعنامه اخیر و مطرح شدن موضوع انجمن منحله روزنامه نگاران در آن گفت: این موضوع ربطی به روابط بین المللی ندارد.

ابراهیم پولادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، درخصوص قطعنامه منتشره از سوی پارلمان اروپا و اشاره ای که در آن به بازگشایی انجمن منحله روزنامه نگاران شده، اظهار داشت: دخالت پارلمان اروپا در مسائل داخلی کشورمان فاقد، وجاهت قانونی بوده و در واقع نقض مقررات و قوانین بین المللی و حاکمیت کشورهاست.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که در این مورد چراغ سبزهایی از داخل کشور به آنها داده شده که پارلمان اروپا به خود اجازه می دهد در مسئله ای مانند انجمن منحله روزنامه نگاران دخالت کند؛ مسئله ای که صرفاً باید از مطابق قانون کشورمان حل وفصل شود و ربطی به روابط بین المللی ندارد.

این حقوقدان همچنین گفت: پارلمان اروپا با مطرح کردن مسائلی از جمله حقوق بشر و مسائل مشابه، قصد تحت فشار قرار دادن نظام جمهوری اسلامی را دارد، لذا لازم است که دولت و قوه قضائیه در این خصوص موضع روشنی اتخاذ کنند.

وی افزود: البته وقتی به اعضای اتحادیه اروپا اجازه داده می شود که طی سفر به کشورمان با افرادی که در مظان اتهام هستند و بعضاً محکوم نیز شده اند ملاقات کنند نشان دهنده کوتاهی از سمت دولت است و به دنبال آن چنین قطعنامه هایی نیز صادر می شود، ضمن این که انجمن منحله روزنامه نگاران بر اساس حکم قطعی و قانونی منحل شده و این حکم قابل احترام است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار