|
|
کدخبر: ۱۵۵۵۰۱

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: طرح آموزش پیشگیری از آسیبهای پرخطر در زندانها و همچنین خانواده زندانیان با انعقاد قرارداد انجمن با سازمان ملل از سال ۸۵ آغاز گردیده است.

به گزارش گروه قضاییخبرگزاری تسنیم، محسن نصیری مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در تشریح عملکرد یکساله انجمن اظهار داشت: در سال ۹۲ توجه ویژه ای به لحاظ مادی و معنوی به زندانیان و خانواده های آنان شده است و برنامه ریزی مدونی در سال ۹۳ خواهیم داشت تا انشاءا… بتوانیم به مددجویان تحت پوشش خدمات بهتری ارائه نمائیم. در طول سال ۹۲، انجمن ۲۶۶۱۷ مراجعه کننده داشته که برای ۷۰۰ خانواده تشکیل پرونده حمایتی شده و ۱۵۱۰ نفر را جهت سایر حمایتها به کمیته امداد و بهزیستی معرفی نموده ایم.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز همچنین در زمینه مساعدت در انجام امور قضایی زندانیان گفت: ارائه خدمات بصورت پیگیری پرونده های قضایی که در پیچ و خم اداری قراردارد و خانواده هایی که آشنا به روند اداری نیستند جهت تسهیل و تسریع در این امر با تلاش مددکاران مستقر در زندانهای تهران تعداد ۹۲۶۴ مورد پیگیری پرونده های قضایی را در کارنامه سال ۹۲ شاهد بودیم.

نصیری عمده کمکهای حمایتی از بعد مادی را پرداخت مستمری به تعداد ۳۰۴۴ مورد به ارزش ۲ میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: تلاش می شود با پرداخت مستمری و تامین مایحتاج اولیه زندگی به خانوادهها بخشی از مشکلات معیشتی آنان مرتفع گردد.

وی همچنین در مورد سایر حمایتهای مادی گفت: پرداخت ۴۰۰ مورد ایاب و ذهاب به ارزش ۶۸ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال، ۲۵ مورد هزینه درمان به ارزش ۱۲ میلیون ریال، ۳۲ مورد کمک هزینه مسکن به مبلغ ۳۸ میلیون ریال، ۶۴۴ مورد پرداخت کارت اعتباری به مبلغ ۴۶۷ میلیون ریال، پرداخت ۵۱۷ مورد عیدی به ارزش ۶۳۰ میلیون ریال، پرداخت ۱۸۹ مورد هزینه تحصیلی به مبلغ ۹۳ میلیون ریال از جمله مساعدتهایی بود که در سال ۹۲ به این قشر آسیب پذیر صورت گرفته است.

وی در خصوص کمک به بزه دیدگان گفت: دراجرای سیاستهای حمایتی دولت از بزه دیدگان و دستور العملی که از سوی وزارت دادگستری تهیه و تدوین گردیده، انجمن حمایت زندانیان با شناسایی ۱۵۹ خانواده نیازمند و بزه دیده زندانیان، بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال از وزارت دادگستری دریافت و به این خانواده ها پرداخت نموده است.

نصیری در زمینه آموزش مهارتهای اساسی و پیشگیرانه به خانواده ها گفت: با برگزاری کارگاههای آموزشی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش آسیبهای پرخطر آموزشهای متعددی در سالنهای ملاقات زندانها و دفتر انجمن برگزار گردید که تعداد ۲۱۰۷۴ نفر با هزینه ای بالغ بر ۹۰۸ میلیون ریال آموزش دیده اند.

آزادی ۴۹ نفر از زندانیان / بیش از ۱۳ میلیارد ریال به زندانیان و زندانها کمک شد

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: درسال ۹۲ با پرداخت یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال با کمک خیرین ۴۹ نفر از زندانیان معسر آزاد و به کانون گرم خانواده باز گردانده شدند. بر اساس بند «ج» ماده ۲ قانون تبدیل شورای سرپرستی به سازمان زندانها، رسیدگی به امور مادی و معنوی زندانیان و خانواده آنان بر عهده انجمن حمایت زندانیان گذارده شده است. بر این اساس انجمن علاوه بر حمایت مادی از خانواده ها با پرداخت ۳۳ مورد هزینه بهداشت و درمان به ارزش ۱۸۹ میلیون ریال و ۴۲ مورد پرداخت هزینه مددکاری و مشاوره به زندانیان به ارزش ۲۲۹ میلیون ریال در راستای مساعدت به زندانیان بی بضاعت و پیشگیری از وقوع جرم مجدد در زندانها گام برداشته است.

وی افزود: در همین راستا به مددجویانی که در زندان ادامه نحصیل می دهند کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود که در سال ۹۲ برای ۲۲۳ نفر از مددجویان ۴۱۷ میلیون ریال شهریه واریز شد.

نصیری در زمینه کمک به زندانها گفت: به منظور تأمین بخشی از هزینه های زندان و تعمیرات داخلی آن مبلغ ۵۱۵ میلیون ریال پرداخت گردید.

ادامه همکاری با سازمان ملل در راستای کاهش آسیب های پر خطر

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: طرح آموزش پیشگیری از آسیبهای پرخطر در زندانها و همچنین خانواده زندانیان با انعقاد قرارداد انجمن با سازمان ملل از سال ۸۵ آغاز گردیده است. بر این اساس انجمن حمایت زندانیان با بکارگیری ۸۷ نیرو در ۴۲ زندان درسطح کشور فعالیت می نماید. در پی این قرارداد در سالنهای ملاقات زندانهای استان تهران با بکارگیری ۵ مربی تعداد ۱۱۹۴۱ نفر از خانواده های زندانیان آموزش دیده اند. همچنین در اجرای پروژه بیماریابی زندانیان مسلول، تعداد کل ویزیتهای انجام شده برای زندانیان ۰۰۰/۲۰۰ نفر بوده که به همین منظور ۴۷۸ میلیون ریال هزینه شده است. در قرارداد جدید ۲۱۰ نفر نیرو در کلینیک های مثلثی زندانهای کشور با عناوین شغلی پزشک و مشاور به کارگیری و ۵ مرکز متادون درمانی دایر خواهد شد.

وی جمع هزینه های انجام شده در راستای کاهش آسیب رفتارهای پر خطر را ۱۰ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال عنوان کرد.

محسن نصیری درآمد انجمن را حاصل فعالیتهای عام المنفعه از قبیل راه اندازی مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ایجاد دفتر پیشخوان دولت، پرورش گل و گیاه، همکاری با سازمان ملل در راستای کاهش آسیب و جمع آوری هدایای مردمی برشمرد.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز از خیرین و سازمانها، شهرداریها و ارگانهایی که انجمن را بی منت در یاری رساندن به این خانواده ها همراهی نموده اند قدردانی و جمع کل کمکهای صورت گرفته را ۲۰ میلیاردو ۸۲۸ میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیتم

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار