|
|
کدخبر: ۱۵۵۵۵۱

مدیرکل میراثفرهنگی استان تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراثفرهنگی استان تهران از استانداردسازی هتل های تهران طی ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، رجبعلی خسروآبادی در نشست خبری بررسی راهکارهای توسعه مراکز اقامتی پایتخت با بیان اینکه هتل سازی و هتل داری کار بسیار سخت و البته آسانی است، گفت: ساختمان های بلندمرتبه در تهران طی سالهای اخیر ۴۰ برابر شده که این نشان می دهد ساخت هتل کار سختی نیست. از طرفی نتوانستیم سرمایه گذار را در این حوزه جلب کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه هتل داری در شهرهای بزرگ متأسفانه در حال حاضر بدین گونه است که یک ضرورت محسوب نمی شود. در حالی که شهر را در کشورهای بزرگ با هتل های آن تعریف می کنند و هتل جزو الزامات شهری است لذا شهرداری، فرمانداری و استانداری هنوز به این الزام نرسیده اند که باید برای شهر هتل ساخته شود.

خسروآبادی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، گفت: اقامت از یک ملحفه و بالش شروع می شود و تا هتل ۵ ستاره که هتلی است که وقتی در آن وارد می شویم برای برطرف کردن هیچ نیازی لازم نیست به بیرون از هتل مراجعه کنیم ادامه دارد و ما به همه این سطوح نیازمندیم.

وی گفت: از جمله مشکلات بزرگ تهران برای ساخت هتل ۵ ستاره، زمین است که سخت پیدا می شود از طرفی مشکلی در بحثاقتصادی ما وجود دارد و آن این است که هر چه کار اقتصادی بزرگتر باشد ریسک آن هم بیشتر می شود که این خوب نیست و متاسفانه هزینه سربار را آنقدر بالا بردیم که کسی در این فضا وارد نمی شود و این نقض قرض است.

مدیرکل میراثفرهنگی استان تهران ادامه داد: به عبارت دیگر اگر می خواهیم سرمایه گذار بیشتری جذب کنیم باید مواهبمان بیشتر و مالیات کمتر شود در حالی که در حال حاضر نگاه شهرداری و مالیات و عوارض اینگونه است که کار اقتصادی بزرگتر مالیات بیشتری دریافت می شود لذا باید این مشکل را به سرعت حل کنیم و شهرداری باید سهمی از کمک به ساخت هتل ها را بپردازند.

وی اضافه کرد: سطح سوم به افراد بر می گردد که می خواهند در این فضا فعالیت کنند. آنها باید در نظر داشته باشند که این بخش یک جلوه ظاهری غلط انداز دارد و یک جلوه باطنی سخت چرا که این کار ۲۴ ساعته است لذا باید سختی ها و مشکلات این کار واضح تر گفته شود از طرفی بخش چهارم مربوط به ارائه خدمات است که قالب خدمات ما در برخی موارد استاندارد نیست لذا امیدواریم در ۶ ماهه اول امسال بخش زیادی از هتل های تهران را استانداردسازی کنیم.

در پایان خسروآبادی گفت: من نمی توانم در مجلس خلاف لایحه های دولت صحبت کنم چرا که من نماینده دولت هستم. اینکه دولت جمع بندی کرده برای محیط زیست عوارض تهیه کند نظر دولت است و نظر من نیست، فقط ۵ درصد جمعیت ۸/۵ میلیون نفری تهرانی ها به موزه ایران باستان رفته اند همچنین در حال حاضر واحدهای پذیرایی بین راهی کارشان به جایی رسیده است که میز می فروشند نه غذا و این نزول کیفیت است.

وی اضافه کرد: تا وقتی ساماندهی تعطیلات را نداشته باشیم نمی توانیم ساماندهی پیک سفر را داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار