|
|
کدخبر: ۱۵۵۶۹۷

حمل ونقل در هفته ای که گذشت

خبرگزاری تسنیم: صدور مجوز فروش و تعمیر قطعات هواپیما برای ۲ شرکت آمریکایی، پیشنهاد تسهیلات جدید نوسازی ناوگان عمومی، اخبار ضد و نقیض درباره آزادراه افسانه ای و قول مساعد برای تامین منابع ارزی اورهال موتور هواپیما از جمله اخبار حمل ونقل در هفته جاری بود

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در اولین روز کاری هفته وزارت دارایی آمریکا پس از حدود ۴۵ روز مجوز تعمیر و فروش قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری به ایران را برای شرکت های بوئینگ و جنرال الکتریک صادر کرد.

چند ساعت بعد از مخابره این خبر ریک کندی، سخنگوی شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد دولت آمریکا با اورهال ۱۸ موتور هواپیما که در اواخر دهه ۱۹۷۰ به ایران فروخته شده اند موافقت کرده است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری نیز از پرواز ۳۰ درصد هواپیماهای زمینگیر کشور تا چند ماه آینده با رفع عملی تحریم ها و صدور مجوز برای غول های هواپیماسازی آمریکا خبر داد.

با وجود امیدواری مسئولان صنعت حمل ونقل هوایی کشور، اما یک استاد دانشگاه لو رفتن ایرانیان فعال مقیم خارج در زمینه دور زدن تحریم ها و افشای اطلاعات و مشکلات کشور در زمینه حمل و نقل هوایی را از تبعات صدور مجوز تعمیر هواپیماهای ایران برای شرکت های آمریکایی دانست.

در این هفته رئیس سازمان راهداری از ارائه پیشنهاد جدیدی برای نوسازی ناوگان عمومی کشور خبر داد و گفت: بر این اساس برای نوسازی کامیون ۲۰۰ میلیون تومان، اتوبوس ۳۰۰ میلیون، مینی بوس ۱۰۰ میلیون و سواری ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

یکی دیگر از اخبار جنجالی هفته از دستور کار خارج شدن ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال و تعریض جاده کنونی کرج - چالوس حد فاصل این ۲ قطعه بود. خبری که یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس به آن واکنش نشان داد و از پیگیری کمیسیون عمران مجلس در این زمینه خبر داد.

یک روز بعد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد آزاد راه تهران شمال از اولویت خارج نشده است: «این که گفته شده است آزادراه تهران شمال از اولویت خارج شده حرف من نبوده است.»

آخوندی با بیان که مباحثمربوط به آزادراه تهران شمال را پیگیری خواهم کرد تصریح کرد: این آزادراه چند بحثفنی، مالی و حقوقی دارد که گزارش های آن تهیه شده است و درباره آن تصمیم روشنی اتخاذ خواهد شد.

دیگر خبر هفته سوم فروردین قول مساعد بانک مرکزی برای تأمین منابع ارزی اورهال هواپیما بود که آخوندی آنرا اعلام کرد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در چهارمین روز هفته از آمادگی صنعت حمل ونقل هوایی کشور برای برقراری پرواز ایران - امریکا خبر داد و گفت: منتظر دستور انجام پرواز ایران آمریکا هستیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار