|
|
کدخبر: ۱۵۵۷۲۴

وزیر کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد ظفیت خوبی در سطح کشور دارد ما می توانیم از این ظرفیت در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در سطح کشور استفاده کنیم ضمن اینکه ۸۵ درصد از زندانیان معتاد و سارق هستند.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در همایش مدیران ارشد کمیته امداد که در سالن الغدیر و با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کمیته امداد در بخش هزینه ها همیشه روشن بوده و حساب آنها کاملاً قانونی و پاک بوده است.

وی تصریح کرد: باید کسانی که در حوزه مدیریت نظام کار می کنند درک درستی از مشکلات داشته باشند و افراد در جاهایی که کار می کنند با سایر حوزه ها ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیتهای کمیته امداد در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، درمانی و بهداشتی گفت: مجموعه امداد فعالیتهای متعددی را برای افراد تحت پوشش انجام می دهد که این وظایف قابل تقدیر است.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی این است که مدل خوبی را در این حوزه نداشته ایم و اصلی ترین مشکل ما در این بخش بوده است به طوریکه مقام معظم رهبری در ۵ سال گذشته و به صورت متوالی هر ساله بر این موضوع تاکیدات ویژه ای را داشتند و در این زمینه نیز به اصل ۴۴ و هدفمندی اشاره کرده اند.

رحمانی فضلی در ادامه به آمار بیکاری در سال های آینده در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ آمار تعداد بیکاران به ۱۰.۵ میلیون تا ۱۱ میلیون خواهد رسید که این بیکاران به جای بیل و کلنگ مدرک تحصیلی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: قطعاً مسائل بیکاری منجر به مسائل اجتماعی، فرهنگی و در نهایت آسیب می شود.

رحمانی فضلی با انتقاد از وضعیت اقتصادی در دولت احمدی نژاد گفت: دولت احمدی نژاد در بی مدلی کامل اقتصادی حرکت کرد.

وزیر کشور در ادامه با طرح این پرسش که اگر بخواهیم به استقلال و خودکفایی برسیم چه کارهایی باید انجام بدهیم، گفت: باید توجه ویژه ای به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و در نهایت به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی افزود: مدل هایی که ما در حال حاضر در حوزه اقتصادی عمل کرده ایم مدل های غربی بوده و باید این مدل را تغییر بدهیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همه استان ها بیش از ۷۵ درصد از منابعشان وابسته نفت و بودجه های عمومی است که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به نقش کمیته امداد در خصوص همکاری با وزارت کشور گفت: ما می توانیم از ظرفیت موجود در کمیته امداد در حوزه های مختلف اشتغال و پیشگیری اعتیاد استفاده کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر ما یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد داریم که با جمع خانواده آنها به ۵ میلیون نفر می رسد و این در حالی است که ۵۴ درصد از طلاق ها به خاطر اعتیاد است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد زندانیان معتاد یا سارق هستند گفت: ما می توانیم با اقدامات صریح و قابل قبول زندانها را خالی کنیم.

وی اضافه کرد: وزارت کشور در دو حوزه با مجموعه امداد همکاری خواهد کرد که یک بخش در حوزه اشتغال و بخش دیگر در حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت خانواده های پاک شده از اعتیاد خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار