|
|
کدخبر: ۱۵۵۸۷۲

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر زیربنای یک واحد مدیریتی عشق و ایمان قلبی باشد حقیقتا الگوی مدیریتی مناسبی برای جهان اسلام و دنیای فعلی به وجود می آید.

به گزارش مشرق، آیت الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در مراسم شکرگزاری اجتماعات فاطمیون در جمع خدمتگزاران فاطمی مشهد که با حضور جمعی از این افراد و مسئولان نظامی و انتظامی و شهری این شهر برگزار شد اظهار کرد: با تشکر از دست اندرکاران این برنامه روز دهم ماه و روز پایان دهه فاطمیه که بهترین زمان برای اجرای این برنامه بود و چون حضرت صدیقه اطهر(ع) مزدهای عزادارانشان و این جماعت فاطمی را امروز از طریق دست باکفایت خودشان تقدیم این افراد می کند.

وی افزود: بستر اجتماعی که در آن ظلم به ائمه اطهار رخ داد بستری مورد اهمیت است و در این زمینه حضرت موسی بن جعفر(ع) خطاب به یارانش در زندان و در زمانی که از پیروان خود به دور بودند فرمودند دوستی با مردم باید در اولویت کارهای شما قرار گیرد، و به طور قطع این یک حدیثراهبردی و خط استراتژیک است که در زمان خفقان آن دوران ایشان از پیروان خود این مسئله را خواستار شدند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: امروز در دنیایی که یک گرایش به طرف بیداری و دیگری به طرف استکبار به وجود آمده است، مردم و جوامع و ملت های بیدار به دنبال یکپارچگی فکری هستند و به طور قطع راه ائمه نشانه فکری مهمی در به دست آوردن یک یکپارچگی است، این خط فکری و حقیقت جو خطی حاکم است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: شما خدمتگزاران جزو همین دوستداران اهل بیت(ع) هستید که در وسعت دادن به این خط استراتژیک نقش مهمی را از خود به جای گذاشته اید.

وی افزود: ماهیت تجمع بزرگ فاطمی با فرمایش موسی بن جعفر(ع) مشخص می شود.

هیجان، امتیاز برتر تجمع فاطمیون بود

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: برخی از علما بر این عقیده هستند که باید روز شهادت صدیقه اطهر را مانند عاشورا گرامی بداریم و عاشورایی برگزار کنیم. در این زمینه لازم است ذکر شود که مسئله عاشورا و هیجان آن در وجود یکایک انسانها است، این چنین هیجان در هیچ موقعیتی در درون هیچ انسانی نیست، مسئله تفاوت بین عاشورا و ایام فاطمیه در مقایسه عظمت این دو روز بزرگ نیست. عاشورا توانسته در درون هر انسان به خودی خود یک هیئت راه بیندازد و هیجانی وصف ناپذیر را به راه بیندازد.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: بهترین مصداق برای این موضوع تجمع بزرگ فاطمیون است، هیجانی که در این مراسم بود نسبت به سال های گذشته با شکوه تر بود. امتیاز حاکم بر این تجمع امتیاز هیجان بود که خوشبختانه در این مراسم باشکوه شاهد این موضوع بودیم که امسال حال مردم از هر سال دیگری بهتر بود، ولی در عین حال باز هم باید یادآور شد که این مراسم با کیفیت مطلوبی برگزار شد و امیدوار هستیم با مدیریت صحیح فاصله های که میان عزاداری با زیارت های مردم قرار گرفته است را کم کنیم تا حال مردم از این کیفیت مطلوب خارج نگردد.

وی اظهار کرد: ما در این تجمع می توانیم الگوی مدیریتی جدیدی به دنیا ارائه دهیم که به طور قطع اگر زیربنای هر مدیریتی عشق و ایمان قلبی باشد اگر مدیریت هر برنامه ای به شکل صحیحی پیش برده شود می تواند تغییرات مطلوبی در آن زمینه مدیریتی ایجاد کند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: این برنامه الگوی زیبای ایمانی برای جهان اسلام است. خوشبختانه شاهد این بودیم که این برنامه مورد توجه تولیت عظمای آستان قدس رضوی آیت الله واعظ طبسی قرار گرفت و این موضوع را باید یادآور شد که عشق شما مردم مرهمی بر زخم دل ائمه معصومین(ع) است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: فاطمیه و نیمه شعبان زمانی توسعه پیدا می کند که عامل توجه مردم به اصل ظهور معطوف شود. امیدوار هستیم در نیمه شعبان باز هم شاهد اینچنین مراسمات باشکوهی باشم.

در پایان این مراسم از خدمتگذاران فاطمی تشکر و با اعطای هدایایی از این افراد و اقشار قدردانی شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار