|
|
کدخبر: ۱۵۶۰۰۶

گزارش ماهانه اوپک(۲)

خبرگزاری تسنیم: اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید نفت ایران در مارس ۲۰۱۴(اسفند ۹۲) با ۱۷ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۲.۷۸۹ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید ۱۲ عضو اوپک در ماه مارس ۲۰۱۴ با ۶۲۶ هزار بشکه در روز کاهش مواجه شد و از ۳۰.۲۳۶ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه ۲۰۱۴ به ۲۹.۶۱ میلیون بشکه در روز در ماه مارس ۲۰۱۴ رسید.

۷ عضو اوپک در این ماه با کاهش تولید و ۵کشور نیز با افزایش تولید مواجه شده اند. ایران در بین کشورهایی قرار دارد که در این ماه با افزایش تولید نفت خود مواجه شده است.

بر اساس این گزارش که بر پایه آمار منابع ثانویه تهیه شده است تولید نفت ایران در مارس ۲۰۱۴ با ۱۷ هزار بشکه در روز افزایش مواجه شد و از ۲.۷۷۲ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه ۲۰۱۴ به ۲.۷۸۹ میلیون بشکه در روز در این ماه رسید.

تولید نفت ایران در ماه فوریه نیز نسبت به ماه قبل از آن ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته بود. بر این اساس طی دو ماه گذشته که توافق هسته ای ژنو به اجرا گذاشته شده است تولید نفت ایران در مجموع ۳۷ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

در ماه مارس عراق با بیشترین میزان کاهش تولید و نیجریه با بیشترین حجم افزایش تولید مواجه شده اند. تولید عراق با ۲۸۸ هزار بشکه در روز کاهش به ۳.۱۹۳ میلیون بشکه در روز و تولید نیجریه با ۲۹ هزار بشکه در روز افزایش به ۱.۹۳۷ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت الجزایر نیز در این ماه ۴۱ هزار بشکه در روز، آنگولا ۱۵۴ هزار بشکه در روز، اکوادور ۰.۳ هزار بشکه در روز، لیبی ۱۱۷ هزار بشکه در روز، قطر ۲.۵ هزار بشکه در روز، و عربستان ۸۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

علاوه بر ایران و نیجریه تولید نفت کویت ۲.۵ هزار بشکه در روز، امارات ۵ هزار بشکه در روز، و ونزوئلا ۵.۱ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار