|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۱۸

رئیس سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ۱۳ پروژه بخش معدن و صنایع معدنی را به عنوان طرح های آماده سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی آلمان ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی کرباسیان که همراه با وزیر صنعت معدن و تجارت برای کنفرانس بزرگ اقتصادی آلمان ایران به برلین سفر کرده، در نشست اصلی این کنفرانس با ارایه طرح های معدنی اظهار داشت: طرح های فوق که بخش های مختلف فولاد، زغالسنگ، آلومینیوم و تیتانیوم را در بر می گیرد، از ارزشی بیش از ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو برخوردار است.

به گفته وی، از کل این تعداد طرح ۹ پروژه مربوط به بخش فولاد و دو طرح نیز در حوزه آلومینیوم است، پس از آن تیتانیوم، و زغال سنگ قرار دارند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو که در جمع اعضای موسسه آلمانی خاورمیانه و نزدیک سخن می گفت، افزود: این سازمان آمادگی دارد در پروژه های فوق به هر نسبتی که سرمایه گذار اران تمایل داشته باشند با آنان مشارکت کند.

وی همچنین به مزیت های رقابتی اجرای این طرح ها اشاره و خاطر نشان کرد: انرژی، مواد اولیه فراوان و حمایت های کامل قانونی از سرمایه گذاران از جمله مزیت های سر مایه گذاری در ایران است.

در این نشست حدود ۳۰۰ نفر از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حضور داشتندکه برخی از آنها در گفتگو با هیات ایرانی برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ابراز علاقه کردند.

کنفرانس بزرگ اقتصادی ایران و آلمان از سوی موسسه آلمانی کسب و کار خاورمیانه و نزدیک(Numov) برگزار شد که بر اساس گزارش روزنامه اشپیگل، این کنفرانس فرصتی مناسب را برای فعالان اقتصادی آلمان جهت همکاری با ایران و حضور در بازار کشورمان ایجاد کرد. همچنین برخی از مدیران بنگاه های بزرگ آلمان در این باره اعلام کرده اند که در تلاشند تا از رقبای خود در بازار ایران عقب نمانند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار