|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۵۳

تاثیرات مثبت اعتبارات مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: مسؤلان حوزه سلامت از تاثیرات مثبت اعتبارات مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از جمله کاهش فرانشیز درمانی، رایگان شدن زایمان طبیعی، افزایش اعتبارات دفترچه های بیمه، ارتقا کیفیت خدمات بیمارستانی و ماندگاری متخصصان پزشکی خبر می دهند.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، در پی آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و در ادامه آن تشویق مردم برای انصراف و اهدای یارانه هایشان به نفع نیازمندان، هر کدام از مسؤلان حوزه سلامت برنامه ها و تدابیری برای ارتقای حوزه سلامت عنوان می کنند، از جمله آنکه محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در یک برنامه خبری اظهار داشت: با بهره گیری از اعتبارات مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، کیفیت خدمات در بیمارستانهای دولتی افزایش می یابد. همچنین، شرایط تخت ها، غذا و وضعیت پرستاران نیز مطلوب تر خواهد شد.

وی در تشریح هزینه های بیمارستانی که اکنون مردم باید ۴۰ درصد از جیب بپردازند، افزود: امیدواریم در ماه های آینده هزینه های بیمارستانی به ۱۰ درصد کاهش یابد و ماندگاری متخصصان و پزشکان در بیمارستانها نیز افزایش یابد.

زایمان طبیعی رایگان

در این راستا علیرضا دلاوری رئیس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت نیز با اشاره به اینکه در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، مبلغ ۷ هزار میلیارد به حوزه سلامت تعلق می گیرد، عنوان کرد: یکی از مباحثی که این مبلغ در آن حوزه هزینه خواهد شد، مسئله رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی است.

افراد فاقد بیمه دارای دفترچه بیمه ایرانیان می شوند

انوشیروان محسنی بند پی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز در یکی از برنامه های خبری عنوان کرد: افرادی که فاقد دفترچه بیمه هستند می توانند با مراجعه به پیشخوان های دولت برای دریافت دفترچه بیمه اقدام کنند.

وی ادامه داد: براین اساس سرانه روستاییان از رقم ۴۸۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است و همینطور سرانه دفترچه بیمه شهری نیز به رقم ۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

تاثیرات مثبت اختصاص اعتبارات مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در حوزه سلامت

در این راستا غلامرضا پورمند رئیس بیمارستان سینا و یکی از مدیران وزارت بهداشت نیز اظهار داشت: در ماه های آینده تاثیرات مثبت اختصاص اعتبارات مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در حوزه سلامت به خصوص در خدمات و ماندگاری متخصصان و پزشکان در بیمارستان ها، در رشته های بیهوشی، جراحی، ارتوپدی، قلب و رادیولوژی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار