|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۵۵

معاون اول قوه قضائیه:

خبرگزاری تسنیم: معاون اول قوه قضائیه گفت: تاز زامان یکه نظام مالی و بانکی کشور ساز و کارهای خود را اصلاح نکنند، زمینه هرگونه فساد وجود خواهد داشت.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان ثبت، گردهمایی معاونان و مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه و تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این مراسم با تبیین الزامات و ویژگی های مدیریت جهادی، باور، جزمیت علمی، حرکت سریع و مطمئن فارغ از شتابزدگی و توجه و هوشمندی در مقابل توطئه های دشمنان را از جمله این الزامات عنوان کرد و افزود: امروز دشمن از هر گزینه ای برای ضربه به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سلاح استفاده می کند و این می طلبد که همه ما با نگاهی دقیق و کم نگذاشتن در کارها با هوشیاری و پیش بینی آفت ها و نقاط آسیب پذیر برای مقابله با این ترفندها مقابله کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با تقدیر از حرکت های نو و جدید سازمان ثبت در زمینه های الکترونیکی و فناوری اطلاعات اظهار داشت: امروز با گذشت چندین ماه از اجرای طرح ثبت الکترونیکی معاملات از سوی این سازمان، این طرح به صورت کامل جای خود را در کشور باز کرده و برکات زیادی را در جهت جلوگیری از جعل اسناد در پی داشته است.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت کامل و دقیق بر سامانه های مذکور و ارتقاء سطح امنیت این سامانه ها افزود: در زمینه تکمیل کاداستر نیز باید با همتی مضاعف قدم های سریع تری برداشته شود.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرآیند ثبت شرکت ها در کشور خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز گرفتار شرکت های صوری در کشور هستیم و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وظیفه اصلی خود را در این زمینه انجام داده، اما باید با اصلاح قوانین موجود در این حوزه زمینه لازم برای جلوگیری از این پدیده نا صواب بوجود آید.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ماهیت و جنس مشترک پرونده های بزرگ فساد مالی در کشور افزود: مادامی که نظام مالی و بانکی کشور ساز و کارهای خود را اصلاح نکنند، زمینه هرگونه فساد وجود خواهد داشت و بخش های ذیربط اجرایی که در خط مقدم مسائل مالی و بانکی کشور قرار دارند باید ساز و کارهای خود را هرچه سریع تر اصلاح کنند.

رئیسی با تأکید بر اهمیت نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حمایت از سرمایه گذاری ها و کارآفرینی با حمایت های قانونی و تثبیت مالکیت های مادی و معنوی، ابراز امیدواری کرد که با ارتقاء سلامت اداری، بازرسی های مستمر و فرآیندهای الکترونیکی این سازمان هرچه بیشتر شاهد افزایش بهره وری و کارآیی این بخش مهم در کشور باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار