|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۷۸

طی همکاری محیط زیست با وزارت بهداشت؛

خبرگزاری تسنیم: مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: قرار است وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست برای اینکه در آینده میزان تاثیر پذیری مردم از اثرات ریزگرد را به دست آورند، همکاری کنند تا آمار رسمی را برای برنامه ریزان کلان ارائه شود.

ضیاءالدین شعاعی، مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در گفت و گو با خبرنگار محیط زیستخبرگزاری تسنیماظهارداشت: تعداد وقوع ریزگردها نسبت به ده سال گذشته به ۱۵ برابر رسیده است که منشأ ریزگردها ابتدا ۱۵ درصد منشأ ریزگردها داخلی و ۸۵ درصد آن خارجی است.

وی ادامه داد: ما در شرق کشور(زابل) شاهد منشأ ریزگردها هستیم که این خود یک معضل بزرگ بوده و سلامت مردم زابل را به خطر انداخته است؛ در حقیقت به دلیل قطع شدن آب دریاچه هامون ریزگردها پدید آمدند.

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه برنامه سند ملی کنترل ریزگرد را به دولت تحویل خواهیم داد، گفت: در خصوص اینکه چه تعداد کشته در راستای ریزگرد داشتیم آمار دقیق و رسمی موجود نیست حتی وزارت بهداشت نیز در این خصوص آماری ندارد، چراکه ریزگرد ها اثر غیر مستقیم می گذارند.

شعاعی افزود: قرار است وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست برای اینکه در آینده میزان تاثیر پذیری مردم از اثرات ریزگرد را به دست آورند، همکاری کنند تا آمار رسمی را برای برنامه ریزان کلان ارائه کنیم.

وی اظهارداشت: باید بگویم که منشأ ریزگردها رو به افزایش است و باید هرچه زودتر در خصوص مقابله به اثرات ریزگرد اقدام کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار