|
|
کدخبر: ۱۵۶۲۰۶

لاگارد:

خبرگزاری تسنیم: رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به مخالفت آمریکا با طرح افزایش سرمایه و اجرای اصلاحات در این نهاد گفت: صندوق بین المللی پول قربانی سیاست های آمریکا شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه خبری اس بی اس، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت این نهاد به قربانی سیاست های آمریکا تبدیل گشته، که مانع از افزایش سرمایه و اجرای طرح اصلاحات در آن شده است.
لاگارد افزود: صندوق بین المللی پول همچنان امیدوار است که کنگره آمریکا طرح اصلاحات در صندوق را به تصویب برساند، زیرا موافقت بزرگترین سهامدار صندوق برای اجرای این طرح ضروری است.
وی تایید کرد که ۴ سال پس از تصویب این طرح در صندوق بین المللی پول، طرح اصلاحات در کنگره آمریکا گیر کرده است.
رئیس صندوق بین المللی پول در نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن گفت: «بنابر برخی دلایل ما دچار آسیب های ناخواسته ناشی از اختلافات موجود» بین دموکرات ها و جمهوری خواهان شده ایم.
انتقاد لاگارد از آمریکا پس از آن صورت می گیرد که جو هاکی، رئیس خزانه داری استرالیا نیز روز چهارشنبه در حاشیه نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از کنگره آمریکا به دلیل ممانعت از انجام اصلاحات در صندوق بین المللی پول انتقاد کرده و گفته بود این تاخیر جایگاه واشنگتن در جهان را تضعیف کرده است.
دولت اوباما با تاکید بر اینکه اصلاحات در صندوق بین المللی پول هیچ بار مالی اضافه ای بر دوش آمریکا نخواهد گذاشت، بارها تلاش کرده است تا موافقت کنگره را با طرح مذکور به دست آورد. اما جمهوری خواهان همواره مانع از تصویب این طرح شده اند.
لاگارد خاطرنشان کرد، انجام اصلاحات، امکان اظهارنظر بیشتری به اقتصادهای نوظهور در صندوق خواهد داد.
با توجه به موافقت دیگر سهامداران عمده صندوق با طرح اصلاحات، اکنون تنها آمریکاست که جلوی اعمال تغییرات در این نهاد مالی بین المللی را سد کرده است.
لاگارد اضافه کرد: «اکنون همه ما گیر افتاده ایم.»
رئیس خزانه داری استرالیا گفت، استرالیا از بابت بن بست به وجود آمده «عمیقا ناامید شده است» و سرزنش ها در این زمینه «قاطعانه و منحصرا» متوجه کنگره آمریکاست.
استرالیا در حال حاضر ریاست گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا را بر عهده دارد.
انتهای پیام / / ۴۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار