|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۱۹

معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان تهران:

خبرگزاری تسنیم: معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان تهران با اشاره به حساسیت حوزه فرهنگ در نامگذاری امسال، گفت: تمام دستگاه ها باید جهت گیری فرهنگی داشته باشند.

محمدصادق افراسیابی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: برای تحقق شعار امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، باید فرمایشات قبلی مقام معظم رهبری را به خوبی مد نظر قرار داد، چرا که ایشان در طول سال گذشته نیز در خصوص حساسیت حوزه فرهنگ بیاناتی را ایراد فرموده بودند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند که فرهنگ ذیل اقتصاد و سیاست نیست و البته برعکس است لذا ابتدا باید در این حوزه برنامه ریزی داشته باشیم و نکته مهم اینجاست که باید کارها را به خود مردم سپرده و دولت بیشتر نقش سیاستگذار و برنامه ریز داشته باشد.

معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان تهران همچنین گفت: باید توجه داشته باشیم که حساسیت حوزه فرهنگ باعثنامگذاری امسال به این نام شده و فعالیت های فرهنگی مختص یک دستگاه یا نهاد نیست بلکه تمام دستگاه ها باید جهت گیری فرهنگی داشته باشند.

افراسیابی با اشاره به بناها و ساختمان های شهری به عنوان نماد های فرهنگی که می توانند حامل پیام فرهنگی باشند، افزود: عناصر شهری خود می توانند نشان دهنده فرهنگ یک شهر باشند؛ باید توجه کرد اگر یک فرد فرصت شرکت در برنامه های فرهنگی را نداشته باشد حداقل در سطح شهر حضور دارد و این مسئله زمانی مهمتر می شود که یک گردشگر از فضای شهری استنباط خاصی کند.

وی بیان کرد: ما در طول سال گذشته با حضور مدیران وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و شورای فرهنگ عمومی جلساتی برگزار کردیم که حتی در بخش نمادهای شهری نیز به فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه شود و با تشکیل اتاق های فکر در حوزه های فرهنگ قصد داریم تا فرهنگ شهری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار