|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۲۱

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی تشریح کرد:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، تعهدات قانونی این سازمان، دربرابر کارگران حادثه دیده ناشی از کار را تشریح کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سیروس نصیری، با اعلام این مطلب، گفت: به موجب ماده ۲ قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب ۵۲/۸ / ۲۱، کارفرمایانی که کارگران مشمول قانون را به کار می گمارند یا نمایندگان آنها، موظفند درصورت وقوع حادثه ناشی از کار فوراً کارگر حادثه دیده را به نزدیک ترین واحد درمانی تأمین اجتماعی منطقه اعزام کنند.

وی افزود: درصورت عدم دسترسی به واحد درمانی تأمین اجتماعی، کارفرما یا نماینده او مکلف است کارگر حادثه دیده را به نزدیکترین واحد درمانی اعزام و مراتب را ضمن تنظیم برگ گزارش حادثه، حداکثر ظرف ۳ روز به اطلاع شعبه مربوطه تأمین اجتماعی برساند تا این سازمان نسبت به پرداخت هزینه های مزبور اقدام کند.

نصیری اظهار داشت: کارگران حادثه دیده ناشی از کار با ارائه معرفی نامه از شعبه ای که محل وقوع حادثه در محدوده عملکرد آن قرار دارد، امکان استفاده از تمامی خدمات سرپایی و بستری در مراکز درمانی ملکی را همانند بیمه شدگان اجباری تأمین اجتماعی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که امکان ارائه معرفی نامه از سوی شعب در زمان بروز حادثه میسر نباشد و متعاقباً معرفی نامه از سوی شعبه مربوطه ارائه شود تمامی هزینه های پرداختی توسط فرد حادثه دیده در بخش سرپایی و بستری طبق مقررات مربوط به بیمه شدگان اجباری قابل استرداد خواهد بود.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی تا بهبودی حادثه دیده و خاتمه درمان، غرامت دستمزد ایام بیماری در ارتباط با حادثه ناشی از کار درصورت عدم اشتغال به کار و دریافت مزد از کارفرما، هزینه سفر و اقامت بیمه شده و همراه، هزینه پروتز و اروتز، مستمری های ازکارافتادگی جزئی و کلی و فوت ناشی از کار و نیز غرامت مقطوع نقص عضو را از تعهدات قانونی سازمان تأمین اجتماعی دربرابر کارگران حادثه دیده ناشی از کار عنوان و تصریح کرد: کارگران درصورتی می توانند از این تعهدات برخوردار شوند که حادثه پیش آمده برای آنان، ناشی از کار باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار