|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۴۰

تسنیم گزارش می دهد؛

خبرگزاری تسنیم: در پی آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از ۲۰ فروردین ماه علاوه بر کافی نت ها، فروشگاه های مختلف در سطح شهر با فراهم کردن کامپیوتر و اینترنت نسبت به ثبت نام و بعضاً پیش ثبت نام یارانه فاز دوم اقدام کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، آنطور که قانون بودجه امسال مصوب کرده یارانه نقدی در سال ۹۳ به کسانی تعلق خواهد گرفت که در دور جدید هدفمندی یارانه ها نسبت به دریافت یارانه در سایت رفاهی ثبت نام کرده باشند و برهمین اساس دولت از بیستم فروردین ماه ثبت نام متقاضیان برای دریافت یارانه نقدی را از طریق سایت رفاهی آغاز کرده است.

براساس برنامه اعلام شده، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز ۲۰ فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www. refahi. ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری ها آغاز شد.

همچنین از نخستین ساعات بامداد پنج شنبه ۲۱ فروردین ماه سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است می توانستند با مراجعه به سایت رفاهی و یا دفاتر شرکت های پست قدام به نام نویسی کنند.

سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «دو» است نیز در روز جمعه ۲۲ فروردین می توانستند با مراجعه به سایت رفاهی و یا دفاتر شرکت های پست اقدام به نام نویسی کنند.

به گزارش تسنیم، ثبت نام سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آن ها به «سه» است نیز از بامداد شنبه ۲۳ فروردین آغاز شده است. همچنین ثبت نام سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی با عدد «چهار» در سمت راست شماره کارت ملی خود در روز ۲۴ فروردین، عدد «پنج» در روز ۲۵ فروردین، عدد «شش» در روز ۲۶ فروردین، عدد «هفت» در روز ۲۷ فروردین، عدد «هشت» در روز ۲۸ فروردین و در نهایت عدد «۹» در روز ۲۹ فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی ای تعلق دارد که طی ۱۰ روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده اند.

سازمان هدفمندی یارانه ها بارها به مردم تاکید کرده است که ثبت نام دریافت یارانه نقدی صرفاً اینترنتی و از طریق سایت رفاهی به ادرس www. refahi. ir امکان پذیر است و مردمی که به اینترنت دسترسی ندارند می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداری ها، بخشداری ها و استانداری ها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

البته بانک ملی هم طی روزهای اخیر با صدور اطلاعیه ای اعلام آمادگی کرد که تمامی شعب این بانک می توانند ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها را انجام دهند.

اما با این وجود آنطور که پیش بینی می شد بسیج همگانی در بین کافی نت های شهرهای مختلف بخصوص تهران برای ثبت نام دریافت یارانه نقدی در دو جدید هدفمندی یارانه ها شکل گرفته و این روزها به دفعات و در فاصله های کوتاه شاهد اطلاعیه های " ثبت نام دریافت یارانه نقدی " هستیم اما نکته اینجاست که علاوه بر کافی نت ها شاهد فعالیت تعداد دیگری از فروشگاه ها با عنوان شغلی مختلف برای این موضوع هستیم.

بسیاری از فروشگاه ها که به فعالیت در حوزه هایی نظیر خوار و بار فروشی، لوازم فرهنگی، تزئیناتی و… از آغاز ثبت نام یارانه نقدی با فراهم کردن کامپیوتر و اینترنت نسبت به ثبت نام یارانه نقدی با دریافت هزینه حداقل ۳۵۰۰ تومان اقدام می کنند. لازم به ذکر است که اغلب این مراکز فرم هایی کاغذی را تهیه و به متقاضیان می دهند که برای ثبت نام حتما باید آنرا تکمیل و به صاحب فروشگاه بدهند.

جالبتر اینجاست که تعدادی از این فروشگاه اطلاعیه هایی مبنی بر " پیش ثبت نام دریافت یارانه نقدی " طراحی و در سطح شهر نصب کرده اند. این گروه با توزیع این فرم ها در بین متقاضیان رقمی را بعنوان پیش پرداخت از مشتری قبل از ثبت نام دریافت و مابقی مبلغ هزینه را بعد از انجام ثبت نام از مردم دریافت می کنند.

در سطح شهر مشاهده شده که تعدادی از مراکز ثبت نام دریافت یارانه نقدی از مردم می خواهند اطلاعات بانکی بخصوص رمز اینترنتی و رمز بانکی خود را در فرم های طراحی شده ثبت کنند.

این درحالی است که سازمان هدفمندی یارانه در فرایند ثبت نام دریافت یارانه نقدی در سایت رفاهی فقط از مردم شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه فروردین به آن واریز شده است را می خواهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار