|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۴۱

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: در حالی که قرار بود مدل نهایی قراردادهای نفتی ایران تا اردیبهشت یا خرداد ماه سال جاری رونمایی شود، رونمایی از آن به نیمه دوم سال جاری موکول شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، مدل اولیه قراردادهای جدید نفتی ایران تحت عنوان IPC پس از چهار ماه بررسی، چهارم اسفندماه در هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت رونمایی شد.

در این هم اندیشی عنوان شده بود که با جمع بندی نظرات ارائه شده در سخنرانی ها و میزگردهای دوازده گانه هم اندیشی قراردادهای جدید صنعت نفت، مدل نهایی قراردادهای جدید نفتی ایران برای ارائه در کنفرانس بین المللی لندن در اردیبهشت ماه آماده شود.

سیدمهدی حسینی، رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در این زمینه گفته بود که اردیبهشت ماه یا خرداد سال ۹۳ شاهد ارائه مدل نهایی قراردادهای جدید نفتی ایران هستیم.

اما روز گذشته حسین ایرانمنش، رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی از رونمایی از نسخه نهایی قراردادهای جدید نفتی ایران در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

ایرانمنش با اشاره به حجم بالای اطلاعات مطرح شده در سخنرانی ها و میزگردهای دوازده گانه هم اندیشی قراردادهای جدید صنعت نفت در اواخر سال گذشته، گفت: همزمان با مستند سازی و اعمال نقطه نظرات ارائه شده شرکت کنندگان این همایش در متن قراردادهای جدید نفتی از سوی دبیرخانه این هم اندیشی، کارشناسان این موسسه در قالب یک تیم تحقیقاتی مشغول بررسی و جمع بندی اطلاعات ارائه شده در این هم اندیشی هستند.

از اینرو به نظر می رسد کار بررسی جزئیات قراردادهای جدید نفتی ایران که از آن به عنوان چهارمین مدل بین المللی قراردادهای نفتی جهان یاد می شود، بیش از آنچه پیش بینی می شد، زمان نیاز دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار