|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۵۳

دبیر انجمن شرکت های راهسازی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن شرکت های راهسازی با بیان این که ۱۵ سال پیش پیشنهاد ساخت آزادراه تهران - شمال را با قیمت ۱۲۳ میلیارد تومان به دولت دادیم، گفت: سازندگان با وجود بازدهی ۸ درصدی تمایلی به سرمایه گذاری در راهسازی ندارند.

علی آزاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: ۱۵ سال پیش حدود ۱۰ شرکت سازنده پیشنهاد ساخت آزادراه تهران - شمال را با قیمت ۱۲۳ میلیارد تومان به دولت دادند، اما متاسفانه این پیشنهاد از سوی شورای عالی فنی رد شد.

وی با بیان این که «پرواز را باید به خاطر سپرد، پرنده مردنی است» خاطرنشان کرد: ما آدم ها می آئیم و می رویم، اما منافع ملی مملکت، اصولی است که باید حفظ شود. امروز هم متاسفانه پول نداریم و بودجه ها کم است.

آزاد با اشاره به شرایطی تحمیل شده به دلیل تحریم ها به کشور، گفت: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب در واقع مهندسی ارزش و بهینه مصرف دارائی های کشور است.

آزاد ادامه داد: به همین دلیل ممکن است صلاح باشد که قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال به صورت بزرگراه ساخته شود. شاید امروز بهترین کار همین است چراکه منابع مالی زیادی در اختیار نداریم، ضمن آن که از ۷ هزار پروژه نیمه تمام کشور ۲۵۰۰ پروژه متعلق به وزارت راه است.

دبیر انجمن شرکت های راهسازی با بیان این که در حال حاضر با مسئله بسیار مهمی در حوزه راهسازی کشور مواجه هستیم، تاکید کرد: باید علاوه بر ساخت راه به نگهداری آن به عنوان زیرساخت توسعه توجه کنیم. متاسفانه در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت قیر راه ها آنچنان که باید نگهداری نمی شوند. نگرانیم آنچه را ساخته ایم نتوانیم نگهداری کنیم از این رو مسئولان کشور و مجلس به تنظیم بودجه ها برای نگهداری راه ها توجه کافی داشته باشند.

آزاد با اشاره به این که دیگر پیشنهاد ساخت آزادراه تهران - شمال را به دولت نمی دهیم، افزود: سرمایه مانند هواپیمایی است که می خواهد در فرودگاه های مطمئن و باندهای امن و طویل فرود بیاید، وقتی امروز بازار بورس ۱۰۰ درصد بازدهی دارد چگونه کسی می آید در ساخت آزادراه ها با بازدهی ۸ درصدی سرمایه گذاری کند.

وی تصریح کرد: بنابراین باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنیم، در این مسیر اولین وظیفه این است که از بهانه گیری و بهانه جویی پرهیز کنیم و با شرایط تفاهم بین ملت و دولت در یک هماهنگی و تعامل شایسته بتوانیم دستاوردهایی داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار