|
|
کدخبر: ۱۵۶۴۱۵

وزیر آموزش و پرورش:

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش به هم ریختگی برنامه درسی در دانش آموزان مدارس سمپاد را، معضلی بزرگ خواند و گفت: در حوزه برنامه ریزی آموزشی باید هدف گذاری متناسب با رشد متوازن دانش آموزان طراحی شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با رییس و کارشناسان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به بررسی تشکیلات این مرکز، گفت: نباید به بهانه ی تشکیلات ناقص و نبود بودجه ی مناسب، کار را رها کرده و فرصت را از دست بدهیم.

وی به هم ریختگی برنامه درسی در دانش آموزان مدارس سمپاد را، معضلی بزرگ خواند و افزود: در حوزه ی برنامه ریزی آموزشی باید هدف گذاری متناسب با رشد متوازن دانش آموزان طراحی شود و نباید جلوی رشد همه جانبه را در دانش آموزان گرفت.

وی رسیدگی به وضعیت فرهنگی دانش آموزان مدارس سمپاد را اولویتی مهم و اساسی دانست و گفت: باید چالش های تربیتی و اخلاقی دانش آموزان شناسایی و با کمک معاونت پرورشی و فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن ها را برطرف کرد.

فانی فرار مغزها را، امری متداول در تمام کشورهای دنیا توصیف کرد و بیان داشت: بر پایه مطالعات علمی، تقویت سرچشمه های فرهنگی، سبب پیدایش تعصب ایرانی – اسلامی شده و می تواند این آسیب مهم و اساسی را تا حد ممکن کاهش دهد.

فانی طرح های شهاب، جشنواره نوجوان و المپیاد علوم قرآنی را بسیار خوب توصیف وخاطرنشان کرد: توسعه کمّی و بی رویه ی مدارس سمپاد سبب ایجاد توقعات نادرست در بین خانواده ها شده است که باید با تدبیر آن را حالت طبیعی برگردانیم.

وزیر آموزش و پرورش پیوند بین پژوهش سراها و جشنواره خوارزمی را کلید شناسایی استعدادها و پرورش آن ها معرفی کرد و اظهار داشت: روسای این مراکز باید وضعیت خود را از «تصدی گری» به «مدیریت» ارتقاء دهند تا هم افزایی مثبت در مجموعه حاصل شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور خود و برخی معاونین در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعضای کمیسیون از ارایه کارهای انجام شده و برنامه های آینده وزارتخانه مطلع شده و اظهار رضایت کردند.

وی بیان کرد: امروز تمام نیروها در بخش ها و معاونت های مختلف وزارتخانه ها، فقط به کار و فعالیت و پرورش دانش آموزان عزیز می اندیشند و هیچ حاشیه سیاسی ندارند.

فانی تعداد بیش از یک میلیون کارمند در بدنه آموزش وپرورش را فرصتی ارزشمند خواند و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح به دنبال افزایش بهره وری در آموزش باشیم و فرآیند پاسخگو بودن به نهادهای قانونی را تسهیل کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار