|
|
کدخبر: ۱۵۶۴۱۸

اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی از نگاه کارشناسان ۲۵

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه گفت: با استفاده از افراد متخصص در جایگاه خود و برقراری ارتباط میان دانشگاه، وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان قادر به تحقق بخشیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

کیانوش شیرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: بالعکس هر فعل و انفعالات اقتصادی یا غیر اقتصادی که در اختیار ما است و می توانیم آن را انجام دهیم، کشاوزی صد در صد در اختیار کارگزار، کارفرما یا آن کسی که دارد کار کشاورزی انجام می دهد نیست.

این محقق رشته علف های هرز اضافه کرد: علوم جدید به ما این فرصت را می دهند که بتوانیم از داشته های کم، بیشترین استفاده را ببریم بعنوان مثال کشورهای دیگری نیز در جهان وجود دارند که میزان بارندگی در آن ها مانند کشور ما کم ولی میزان تولیداتشان روبه رشد است.
شیرمحمدی تصریح کرد: این امر با توجه به عوامل فنی و علمی که در اختیار دارند و بحثاستفاده بهینه محقق شده است یعنی آنها مثلثکشاورز، مروج و محقق را برقرار کردند و بدین ترتیب می توانند بهترین استفاده را از کمترین داشته های خود نمایند.
وی با بیان اینکه ما نیز قادر به انجام این کار هستیم، افزود: ما این قابلیت بالقوه را داریم که از نهاده ها و داشته هایمان به بهترین نحو استفاده کنیم.
شیرمحمدی تاکید کرد: برای تحقق امر مزبور باید این پل میان دانشگاه، وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان ما برقرار شود.
این محقق کشاورزی افزود: برای برقراری این ارتباط از علوم اجتماعی نیز باید کمک بگیریم.
شیرمحمدی با بیان اینکه ما در بخش کشاورزی این قابلیت را داریم که با تولیدات داخل نیازخود را تامین کنیم، اظهار داشت: اگر هم در برخی موارد نتوانیم تولیدات داخل را بعنوان اصل و اساس داشته باشیم در زمینه دیگری که تولید زیادی داریم این مسئله را جبران می کنیم.
وی افزود: بعنوان مثال ما به قطب تولید محصولی مانند زعفران در دنیا تبدیل می شویم و سپس از نظر میزان درآمد به نقطه ای می رسیم که قادر به امر ونهی اقتصادی به کشورهای زیادی در جهان خواهیم بود سپس در ازای مقداری از این درآمد محصولات مورد نیاز کشور را وارد می کنیم.

این محقق کشاورزی با بیان اینکه ما در دنیای امروزی تنها نیستیم، ادامه داد: منظور مقام معظم رهبری هم این نیست که تمام تولید باید در داخل کشور باشد.
شیرمحمدی اضافه کرد: ما می توانیم راهکارهای اقتصادی را که سبب تبدیل ما به قدرت اقتصادی و عدم وابستگی می شود در راستای این اهداف به کار ببریم که در بخش کشاورزی نیز این راهکارها وجود دارد.
وی اضافه کرد: در صورت استفاده از افراد متخصص در جایگاه خود و برقراری ارتباط میان دانشگاه – که مرکز علم است - و استفاده کنندگان از این مرکز علم(وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان بخش)، این حوزه قادر به تحقق بخشیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد بود به شرط اینکه این ارتباط برقرار و از یافته و تحقیقات علمی واقعا استفاده شود.
شیرمحمدی افزود: ما باید در ابتدا اشکالات و ایرادات خود را شناسایی و سپس راهکار آنها را پیدا کنیم در این صورت به سادگی و به بهترین نحو قادر به تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
این محقق رشته علف های هرز و حبوبات ادامه داد: در کشاورزی با مطالعه، شناخت توانایی ها، شناخت موقعیت فعلی و ایجاد راهکارهای مناسب به بهترین نحو می توانیم به اهداف خود دست یابیم.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار