|
|
کدخبر: ۱۵۶۵۰۹

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه فصل نو مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از دولت می خواهم تا به مناسبت روز زن به عنوان عیدی برای بانوان ایرانی در بحثفرهنگ و عفاف بودجه ای را در نظر بگیرد و درصدی از بودجه ها به بحثفرهنگی تخصیص داده شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای بحثفرهنگی قانون های زیادی داریم اما این قوانین یا اجرا نشده و یا برای اجرایش بودجه ای در نظر گرفته نمی شود از جمله این موارد بحثعفاف و حجاب است که عزم جدی مدیران و دستگاه ها را به همراه نداشته است.

وی ادامه داد: مطالب فرهنگی زمانی نهادینه می شود که اغناکننده باشد و برای پذیرش آن انگیزه ایجاد شود متأسفانه در رابطه با بحثعفاف و حجاب اغنا به اندازه کافی به وجود نیامده است به طوری که وقتی از فرد کم حجاب دلیل رفتارش را می پرسی فکر نمی کند که کارش نادرست است.

خزعلی تصریح کرد: مطالبات مردم در رابطه با بحثعفاف و حجاب بسیار بر حق است و ما هم به عنوان مرکز سیاست گذاری و برنامه ریز تحت فشاریم زیرا از سوی مردم از ما سؤال می شود که چه زمانی ما باید تحقق عینی دستورات دینی و تغییر جامعه به سوی مطلوبیت ها را شاهد باشیم.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر می بینیم که در کشوری مانند فرانسه و ترکیه با حجاب می جنگند به این دلیل است که حجاب باعثحفظ فرهنگ عفاف و عفاف نیز باعثحیاست و حیا نیز رأس ایمان است اما، ما نه تنها متأسفانه کار چندانی در این رابطه نکرده ایم بلکه گاهی در رابطه با عفاف حیازدایی هم می کنیم.

وی بیان داشت: در آموزش و پرورش ۱۲ سال از بهترین سال های عمر نسل جوانانمان در اختیارمان است اما گاهی آموزش های ما از الگوهای غربی پیروی می کند به طوری که بعضی از آن ها آموزش های ضد حیاست، دانشگاه ها نیز می توانستند عفاف و حجاب را نهادینه کنند اما اطلاعات را به جوانان نرساندند و می توان گفت که نظارت ما در رابطه با این موضوع بسیار ضعیف بوده است.

خزعلی یکی از بحثهای مهم در این رابطه را بحثاقتصاد فرهنگ دانست و اظهار داشت: ما در رابطه با فرهنگ دچار ضعف اقتصادی شدیدی هستیم به طوری که در این سال های پس از انقلاب مجموعه بودجه ای که برای دستگاه ها در رابطه با بحثفرهنگ و عفاف و حجاب گذاشته شده بسیار اندک بوده است.

وی گفت: الگوی توسعه غربی حاکم بر برنامه اول، دوم و سوم و چهارم الگویی اقتصاد محور است که برایش تنها سود و سرمایه و بالا بردن شرایط اقتصادی مطرح است و در این میان بودجه بحثفرهنگی ضعیف بوده و هست، از طرفی این سوال را باید بپرسیم چرا وقتی ما اسلام و احکامش را پذیرفته ایم شاخص ارزیابی عملکرد ما باید نگاه سکولار غربی باشد

وی همچنین با اشاره به وجود قانون های بسیار برای بحثهای فرهنگی بیان داشت: هر چند در رابطه با بحثفرهنگ قانون های فراوانی داریم اما این قوانین اجرا نشده و در اجرا نیز بودجه ای برای ان تخصیص داده نشده است و در مدیریت نیز ساختار مناسب برایش در نظر گرفته نشده است، پس از ساختار مناسب آن چه که مورد نیاز است عزم جزم مدیران و مسئولان بوده است که ما آن را نداشته ایم و بسیار با مطلوب فاصله داریم.

خزعلی تأکید کرد: در رابطه با موضوع عفاف و حجاب باید سه قوه و تمام مسئولان پاسخگو باشند در شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظارت بر فعالیت دستگاه ها مورد ارزیابی قرار گرفته و فعالیت دستگاه ها یا متوسط و یا ضعیف بوده است و متأسفانه وضعیت مطلوب و خیلی خوب اصلا ًنداشته ایم.

وی در پایان با بیان این مطلب که مردم و مسئولان همگی برای پیگیری فرمان و مطالبات رهبری شوق و آمادگی دارند، گفت: من از دولت می خواهم تا به مناسبت نزدیک شدن به ایام ولادت حضرت زهرا(س) و به عنوان هدیه و عیدی به مناسبت روز زن برای بحثفرهنگ و عفاف بودجه ای را در نظر بگیرد و درصدی از بودجه ها به بحثفرهنگی تخصیص داده شود و اولویت این درصد نیز با بحثعفاف و حجاب باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار