|
|
کدخبر: ۱۵۶۵۵۷

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس:

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۲۸ دستگاه متولی اجرای قانون عفاف و حجاب هستند اما در این میان تنها دستگاهی که به وظایف خود به خوبی عمل کرد نیروی انتظامی بود که مورد تهمت و تحقیر هم قرار گرفت.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، فاطمه رهبر، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در برنامه فصل نو اظهارداشت: در عفاف و حجاب حکم مسلم اسلام است و قبل از انقلاب هم در سال های دور و در تمدن ایرانی بحثعفاف و حجاب وجود داشته است و پس از انقلاب نیز مردم به صورت خودجوش در راهپیمایی های قبل از پیروزی انقلاب حجاب را پذیرفته بودند به طوری که در آن زمان شاهد بودیم که زنان بی حجاب و کم حجاب در راهپیمایی ها با حجاب حاضر می شدند.

وی ادامه داد: در سال ۵۹ با تأکید امام راحل(ره) مبنی بر جلوگیری از ورود زنان بی حجاب و بدحجاب در اداره های دولتی این موضوع در اصلاحات قانون استخدام کشوری وارد شد و از آن پس به بعد در سال ۶۳ و پس از ان تکمیل تر در سال ۶۵ و ۶۸ این موضوع نیزدر قانون تعزیرات حکومت اسلامی جمهوری اسلامی نیز کاملا مشخص شد وبرای زنانی که بدون حجاب وارد انظار عمومی شوند مجازاتی در نظر گرفته شد.

رهبر با تأکید بر این نکته که متولی بحثعفاف و حجاب همه مردم و همه مسئولان هستند بیان داشت: در رابطه با اجرای قانون در رابطه با موضوع عفاف و حجاب ۲۸ دستگاه متولی هستند که در رأس همه این ها وزارت کشور قرار دارد که متولی اصلی پیگیری، گزارش گیری و گزارش دهی وزارت کشور است اما متولیان اجرا تمام دستگاه ها، نهادهای دولتی و غیردولتی هستند که در قانون صراحتا و به طور کامل سیاست های کلی شان مشخص شده است.

وی افزود: جالب است که هر ساله گزارش هایی ارائه می شود اما متأسفانه آن طور که باید حق مطلب ادا نمی شود و می توان گفت تنها دستگاهی که در این رابطه به وظیفه خود عمل کرده است نیروی انتظامی است که هر بار نیز مورد تهدید و تهمت و تحقیر قرار گرفته است و انتقاداتی که مسلماً در اجرای تمام کارهای اجرایی ممکن است به وجود بیاید در رابطه با نیروی انتظامی و حجاب مورد بزرگنمایی قرار گرفت.

** بررسی موضوع عفاف و حجاب هفته گذشته با مولاوردی

رئیس فراکسیون زنان مجلس تأکید کرد: از آن جا که بحثعفاف و حجاب مطالبه مردم و مطالبه به حق مقام معظم رهبری است لذا تمام مسئولان مربوطه باید به صورت مستقیم با مردم صحبت کنند و گزارشات عملکرد خود را به آن ها گزارش دهند لذا خوب است که در برنامه فصل نو، خانم مولاوردی، معاون زنان و خانواده و خانم امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور و حتی جناب وزیر نیز دعوت شوند، البته در جلسه ای که ما هفته گذشته با خانم مولاوردی داشتیم یکی از بحثها در رابطه با موضوع حجاب و عفاف بود و ایشان نیز پیگیر کارها بودند.

رهبر گفت: ما در سال ۸۵ قانون ساماندهی مد و لباس را داشتیم و این قانون با این هدف به تصویب رسید که برای جایگزین کردن ناهنجاری ها باید هنجارها را ترویج دهیم و یکی از هنجارها در رابطه با عفاف و حجاب نیز موضوع مد و لباس و بهره گیری از پتانسیل فرهنگ غنی و استعدادهای داخل کشور است و در این راستا نیز کمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: علی رغم تمام تلاش های همکاران ما در مجلس برای موضوع عفاف و حجاب اما متأسفانه هیچ عزمی برای اجرایی شدن این موضوع و اعتقادی در اجرای قوانین این موضوع نیست در صورتی که ما مسلمان هستیم و حجاب نیز مانند روزه و نماز و حج بر ما واجب است در حالی که من در همین مسیر امدنم خانم های نه بد حجاب و یا کم حجاب بلکه بی حجاب را دیدم.

وی افزود: هنوز در جامعه ما با نگاهی تحقیرآمیز به زنان با حجاب نگاه می کنند و اگر زنی با حجاب را با موفقیت در درجات علمی بالا ببینند تعجب می کنند و فکر می کنند که بی سواد است.

**در سنوات گذشته برای بحثمد و لباس بودجه و لایحه نداشتیم

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با بیان این مطلب که متأسفانه مباحثفرهنگی و بحثبودجه در این رابطه مظلوم واقع شده است، گفت: بحثعفاف و حجاب نیز مظلوم تر از بقیه موارد فرهنگی است به طوری که ما در سنوات گذشته در رابطه با عفاف و حجاب حتی بحثمدو لباس هیچ رقم و ردیفی در لایحه بودجه نداشته ایم و یا بسیار اندک بوده است و این به دلیل همان عدم عزم مدیران و مسئولان است.

وی اظهار داشت: ما در مجلس نهایتا می توانیم ۵،۶ درصد از بودجه را تغییر دهیم که همین تغییرات ۶،۵ درصدی نیز باعثایجاد جنجال در بین دولت و مجلس می شود بنابراین ما معمولا تغییرات اندکی را می توانیم در این رابطه انجام دهیم و در خصوص عفاف و حجاب نیز با وجود تمام نقص ها تلاشمان را کرده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار