|
|
کدخبر: ۱۵۶۵۶۶

برای سومین سال متوالی محقق شد؛

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با بیان اینکه ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری مواد معدنی در این منطقه از ۶ میلیون تن فراتر رفته است، گفت: ظرفیت اسمی این منطقه به شش میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۴۸ تن رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مسعود هندیان مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، اظهارداشت: از رقم فوق سه میلیون و ۸۱۲ هزار و ۳۲۰ تن(معادل ۵۹ درصد) به بازارهای بین المللی صادر شد و ۴۱ درصد به شرکت های فولاد سازی مستقر در منطقه شامل فولاد هرمزگان یک میلیون ۹۶۰ هزار و ۵۶۷ تن و شرکت فولاد کاوه به میزان ۶۸۷ هزار و ۷۶۱ تن تحویل داده شد.

وی افزود: موفقیت های مستمر یاد شده، ناشی از اتخاذ سیاست هایی است که صنعت این منطقه را به سوی تولید دانش بر اساس مدل های مهندسی معکوس، بهره مندی از تجارب صاحب نظران عرصه صنعت ومعدن و مشارکت در پژوهش های تحقیقاتی سوق داده است و این انگیزه همچنان در خانواده منطقه ویژه خلیج فارس به عنوان یک ارزش تقویت می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ادامه داد: در تلاش هستیم با شناسایی نیروهای دلسوز و متعهد عرصه های بهره وری را ارتقا دهیم و کسب نشان دو ستاره بهره وری در سال ۱۳۹۲ از سوی ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن به منطقه نشانه به ثمر نشستن اهدافی بود که در سال ۹۱ تدوین و ترسیم شده بود.

هندیان تصریح کرد: به همین منظور تمام برنامه های منطقه ویژه با پیروی از شعار سال جدید(اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) نشانه گذاری خواهد شد و امیدواریم در سال ۹۳ شاهد شکوفایی بیشتر منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و تاثیرات مثبت آن بر صنعت استان هرمزگان باشیم.

به گفته وی حضور در مهمترین نقطه راهبردی جهان و دسترسی به آب های آزاد، وجود منابع عظیم انرژی نفت و گاز و پالایشگاه و همجواری استان هرمزگان با مهمترین معادن سنگ آهن از جمله مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه معدنی خلیج فارس است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار