|
|
کدخبر: ۱۵۶۵۸۵

امیری با انتقاد از فروش مانتو و کفش در نمایشگاه های صنایع دستی مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه گفت: معاونت صنایع دستی به عنوان اولویت کاری امسال خود باید تکلیف اتحادیه های اسمی صنایع دستی را روشن کند.

فرامرز امیری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت بازارچه های نوروزی امسال اظهار داشت: بازارچه های صنایع دستی نوروزی اساساً بازارچه های صنایع دستی نبودند چرا که چون غرفه ها اجاره ای بود، بیشتر سوغات شهرستان ها، مانتو و شلوار فروخته می شد و اسماً صنایع دستی بودند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ها عملاً محصول صنایع دستی کمتر دیده می شد تصریح کرد: از ۱۰۰ غرفه مربوط به بازارچه های صنایع دستی ۲ تا ۳ غرفه مربوط به صنایع دستی و باقی همه تجاری بود چون به بخش خصوصی سپرده بودند و آن بخش هم هر طور خودش بخواهد عمل می کند، لذا در آنجا کفش، پیراهن و ترشی دیده می شد.

این فعال صنایع دستی خاطرنشان کرد: برج میلاد که اساساً سوغات بود و بِرندهای معروف پیراهن و کاپشن در آنجا وجود داشت و از صنایع دستی هم زیورآلات مونتاژی وجود داشت که آنها هم جزء صنایع دستی محسوب نمی شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اولویت هایی که امسال معاونت صنایع دستی باید در دستور کار خود قرار دهد یادآور شد: سازمان صنایع دستی در سال گذشته مشکلاتی را دید و پیشنهاداتی را مطرح کرد که اساساً اولویت بندی امسال باید همان سال گذشته باشد چون مشکلات فرقی نکرده و بیشتر هم شده است.

وی افزود: معتقدم در ابتدا معاونت صنایع دستی باید اتحادیه های صنایع دستی را از حالت فعلی خارج کند و این اتحادیه ها تخصصی شوند، مثلاً اتحادیه هنرهای چوبی، یا اتحادیه دستبافت ها. اینکه ۵ اتحادیه در یک شهر در کنار هم قرار دارند و همه آنها به همه چیز می پردازند درست نیست لذا می بینیم که مثلا فصل نمایشگاه که می شود اتحادیه گلیم باف ها وجود ندارد و اتحادیه ای به معرق کار و فرش باف برای حضور در نمایشگاه زنگ می زند.

امیری خاطرنشان کرد: از طرف دیگر باید معلوم شودکه اتحادیه ها یک نفرند یا جمع شده از چند ۱۰ تعاونی هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار