|
|
کدخبر: ۱۵۶۹۶۳

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه کمیسیون انرژی به دولت تک نرخی شدن قیمت بنزین است، زیرا بنزین دو نرخی سبب سواستفاده برخی را فراهم می کند.

سیدسعید حیدری طیب در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درکرمانشاه، با اشاره به اینکه جمع بندی نظرات پیرامون قیمت بنزین برعهده دولت است اظهار کرد: با توجه به تعهد دولت مبنی بر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با شیب ملایم، پیش بینی قیمت بنزین کمتر از ۱۰۰۰ تومن آثار تورمی کمتری به دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی پیرامون حذف بنزین دو نرخی گفت: توصیه کمیسیون انرژی به دولت تک نرخی شدن قیمت بنزین است، زیرا بنزین دو نرخی موجبات سواستفاده برخی را فراهم می کند.

وی نظر مجلس پیرامون قیمت نهایی بنزین را بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان برای هر لیتر بیان کرد و افزود: دولت نظر خود را مبنی بر قیمت نهایی بنزین تاکنون اعلام نکرده است و بنزین تک نرخی و اقدامات لازم برای جلوگیری از تاثیرات تورمی افزایش قیمت بنزین مورد نظر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند افزایش نگران کننده مصرف بنزین در کشور گفت: به نظر بنده افزایش قیمت بنزین راهکار مناسبی برای افزایش بی رویه مصرف این محصول نیست چرا که تاثیرات تورمی افزایش قیمت برای عموم مردم جامعه ملموس تر است.

حیدری طیب فرهنگ سازی پیرامون استفاده بهینه از خودروهای شخصی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و اجبار تولیدکنندگان خودرو به تولید خودروهای استاندارد و کم مصرف را راهکارهای مناسب برخورد با افزایش بی رویه مصرف بنزین در کشور بیان کرد و افزود: افزایش قیمت بنزین برای کاهش مصرف عمومی تنها یک وجه این معضل است و براساس آنچه که امروز دیده می شود راهکاری کوتاه مدت به حساب می آید.

وی تولید خودروهایی با مصرف بنزین کمتر از پنج لیتر در هر صد کیلومتر را آینده نگری لازمی برای کشور دانست و گفت: آنچه که امروز در جامعه پیرامون مصرف بنزین بوقوع پیوسته است ناشی از کم کاری گذشتگان است.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار