|
|
کدخبر: ۱۵۷۰۰۴

نماینده سابق مجلس در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها در کانون خانواده تحقق می یابد.

فاطمه آلیا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جوانان و خانوادهخبرگزاری تسنیمدر خصوص نقش خانواده در تحقق شعار امسال مبنی بر " فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی " اظهار داشت: با توجه به شعار امسال، خانواده می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال نقش اساسی ایفا کند.

وی با بیان این که در موضوع اقتصاد، خانواده مؤلفه اصلی محسوب می شود، ادامه داد: در بحثفرهنگ موضوع سبک زندگی خانواده بسیار مهم است چرا که والدین می توانند با الگویی مناسب برای فرزندان سبک زندگی اسلامی ایرانی را به نسل آینده منتقل کنند.

** زن در خانواده محور برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خانواده

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه اقتصاد به معنای مدیرت مالی است، گفت: خانواده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته و زن در این میان می تواند محور قرار گیرد؛ اصلاح الگوی مصرف و الگو در این امر باید از سوی مادر خانواده مدنظر و به دیگران منتقل شود؛ درواقع زن در راستای فرهنگ و اقتصاد خانواده نقش مؤثری دارد.

آلیا بیان کرد: باید سرمایه زندگی در خانواده به شکلی مدیریت شود که بتوان با آسودگی و به خوبی زندگی کرد همچنین خانواده در خصوص مدیریت اقتصاد خانواده گام بردارد چراکه این امر باعثمی شود در اقتصاد کشور اثرات خوبی بر جای گذارد.

**زنان خانه دار در درآمد و سرانه ملی کشور بسیار مؤثرند

وی با اشاره به این که زنان خانه دار در درآمد و سرانه ملی کشور بسیار مؤثرند، افزود: زن می تواند در خانواده در سبک زندگی و حتی مدیریت سفر ها، مهمانی ها و دوری از تجملات مؤثر باشد که می توان گفت این امر در درآمد سرانه کشور مؤثر است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مردان در عزم ملی در راستای اقتصاد و فرهنگ نقش مهمی دارند، گفت: به طور کلی در راستای شعار سال خانواده محوریت داشته است که باید در این زمینه با برنامه و تلکیف مداری اقدام کنند.

** نقش مؤثر والدین در فرهنگسازی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی

آلیا اظهار داشت: در بحثفرهنگ، والدین نقش اساسی دارد و می توانند با فرهنگ سازی مستمر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به فرزندان منتقل و در این زمینه مؤثر واقع شوند به این شکل با رفتار خود این رفتار را به عنوان الگو به سایر اعضای خانواده منتقل می کنند.

وی با اشاره به عزم ملی که در شعار سال آمده است، ادامه داد: عزم ملی در تمام امروز باید از سوی خانواده صورت گیرد همچنین اقتصاد مقاومتی باید با همگرایی، هم افزایی و انسجام در خانواده رخ خواهد داد و به جامعه منتقل می شود.

**هر خانواده باید خود را مخاطب شعار امسال بداند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر خانواده باید خود را مخاطب شعار امسال بداند، اظهارداشت: در راستای فرهنگ حجاب و عفاف خانواده نقش مؤثری داشته و زن و مرد باید در خانواده به عفاف خود بیش از بیش اهمیت دهد و بتواند بر روی فرزندان و سایر اعضا تأثیر گذارد.

آلیا با اشاره به این که خانواده در تبیین و تفهیم عفاف و حجاب در خانواده نقش خود را ایفا کند، افزود: والدین باید در خانواده الگو حجاب و عفاف باشد و در راستای تقویت آن گام بردارند چرا که خانواده مانند دانشگاهی برای فرزندان است تا آن ها نیز والدین را الگو قرار داده و همان راه را ادامه دهند.

**والدین باید عوامل مزاحم و تشدید کننده ناهنجاری را در خانواده از بین ببرند

وی با اشاره به نقش مؤثر رسانه ها در تحقق شعار سال گفت: والدین باید عوامل مزاحم و تشدید کننده ناهنجاری را در خانواده از بین ببرند که این عوامل شامل دوست ناباب، استفاده نامناسب از فضای مجازی و ماهواره است؛ در واقع دور شدن ماهواره از خانواده می تواند خانواده را به فرهنگ اصیل ایرانی نزدیک کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که به طور کلی باید بگویم اقتصاد مقاومتی تنها در کانون خانواده تحقق می یابد، عنوان کرد: امید است که با اقدامات لازم از سوی خانواده ها شاهد تحقق شعار سال مبنی بر فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی در خانواده ها باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار