|
|
کدخبر: ۱۵۷۰۱۲

معاون زنگنه به مهر خبر داد:

معاون وزیر نفت با رد توقف تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی از ابتدای سال جاری بنزین وارداتی جایگزین بنزین تولیدی در پتروشیمی ها خواهد شد و گفت: قطعا بنزین وارداتی در مقایسه با بنزین پتروشیمی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

عباس کاظمی امروز در گفتگو با مهر درباره گزارش روز گذشته سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر توقف تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی از ابتدای فروردین ماه سال جاری، گفت: در حال حاضر تولید بنزین در پتروشیمی ‍ ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه وزارت نفت قصد دارد در سال جاری تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی را متوقف کند، تصریح کرد: از این رو قصد داریم بنزین تولیدی پتروشیمی ها با بنزین وارداتی جایگزین کنیم.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه تا زمان واردات بنزین تولید بنزین در پتروشیمی ها ادامه می یابد، اظهار داشت: قطعا بنزین وارداتی در مقایسه با بنزین مجتمع های پتروشیمی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اخیرا اعلام کرده است: سال ۹۳ حجم واردات بنزین با افزایشی حدود ۳ برابری به ۱۰ تا ۱۱ میلیون لیتر در روز می رسد.

به گزارش مهر، گزارش منتشر شده توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی حاکی از آن است که هم اکنون به طور متوسط روزانه بین ۶ تا ۸ میلیون لیتر بنزین خام در مجتمع های پتروشیمی کشور تولید می شود.

عبدالحسین بیات عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم پیشتر با رد هرگونه آلوده بودن بنزین پتروشیمی ها، گفته بود: بنزین تولیدی پتروشیمی ها به طور مستقیم قابل مصرف در خودروها نیست.

این در حالی است که سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته گفته است: تولید بنزین پتروشیمی از ابتدای امسال در کشور متوقف شد و برای جبران کمبود ناشی از حذف این بنزین، دولت مجوز وارد کردن روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین را به وزارت نفت داده است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران هفته گذشته با اشاره به توزیع روزانه حدود ۴۴ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار در سطح تهران پائین بودن کیفیت بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت پایتخت را رد کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار