|
|
کدخبر: ۱۵۷۰۱۶

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر دارایی لهستان خواستار گسترش روابط اقتصادی کشورش با ایران شد و از سفر معاون نخست وزیر لهستان به کشورمان در آینده خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اجلاس بهاره ۲۰۱۴ بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با قائم مقام وزیر دارایی لهستان دیدار و گفت و گو کرد.

علیشیری در این دیدار با اشاره به روابط ۵۰۰ ساله دو کشور و با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و لهستان باید افزایش یابد گفت: ایران مصمم است روابط تجاری و اقتصادی خود را با لهستان گسترش دهد.

وی در ادامه ضمن دعوت از شرکتهای لهستانی جهت سرمایه گذاری در ایران تصریح کرد: دو کشور باید از ظرفیتهای خود برای توسعه معادلات منطقه ای و بین المللی و گسترش حجم مبادلات اقتصادی سود ببرند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین نهایی نمودن متن موافقتنامه جامع اقتصادی دو کشور را خواستار شد.

علیشیری از قائم مقام وزیر دارایی لهستان جهت سفر به ایران به منظور پی گیری توافقات حاصله در جریان مذاکرات فی مابین دعوت به عمل آورد.

دومینیک، قائم مقام وزیر دارایی لهستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط رو به گسترش اقتصادی دو کشور از سفر معاون نخست وزیر لهستان به کشورمان خبر داد.

وی ضمن ابراز تمایل جهت توسعه همکاری های همه جانبه بین بخش های خصوصی دو کشور لهستان و جمهوری اسلامی ایران، علاقه مندی کشور خود را نسبت به گسترش هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی لهستان با ایران اعلام کرد.

قائم مقام وزیر دارایی لهستان در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت های بالایی که در اقتصاد ایران وجود دارد امیدواریم بتوانیم شرکت های معتبر و بین المللی لهستانی را برای حضور موثرتر در ایران تشویق کنیم.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار