|
|
کدخبر: ۱۵۷۰۵۵

انجمن جهانی فولاد: در ۲ ماه نخست ۲۰۱۴

خبرگزاری تسنیم: بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، ایران در ۲ ماه ابتدای سال ۲۰۱۴ یک میلیون و ۸۶۷ هزار تن فولاد به روش احیای مستقیم تولید کرد و رتبه دوم جهان را از این نظر به خود اختصاص داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از ایمیدرو، آمار جدید انجمن جهانی فولاد نشان می دهد تولید فولاد به روش احیای مستقیم در ایران در دو ماه ابتدای سال جاری میلادی به یک میلیون و ۸۶۷ هزار تن رسید این در حالیست که در همین مدت، مجموع تولید فولاد به روش احیای مستقیم، کوره بلند و… در ایران با رشد نزدیک به ۴ درصدی به دو میلیون و ۴۰۱ هزار تن رسیده است.
در حال حاضر، نزدیک به ۸۰درصد تولید فولاد در ایران به روش احیای مستقیم و عمدتا توسط شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و فولاد هرمزگان تولید می شود. این شرکت ها که در سال های گذشته از سوی ایمیدرو تاسیس و راه اندازی شده اند اکنون به بخش خصوصی واگذار شده اند. ایمیدرو هم اکنون تاسیس ۷ طرح فولادی جدید، به روش احیای مستقیم و به ظرفیت ۷ میلیون تن فولاد را در دست اقدام دارد.
برپایه این گزارش؛ طی دو ماه ابتدای سال ۲۰۱۴، هند با تولید دو میلیون و ۴۹۸ هزار تن فولاد به روش احیای مستقیم، جایگاه نخست تولید به این روش را کسب کرد. این کشور در عین حال توانست در مجموع بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰هزار تن فولاد خام تولید کند. در این روش مکزیک با تولید ۹۵۱ هزار تن در رتبه سوم جهان قرار گرفت. هند، ایران، مکزیک و عربستان پیشتازان تولید فولاد به روش احیای مستقیم هستند.
همچنین بر اساس این آمار، ایران در منطقه خاورمیانه بیشترین میزان تولید فولاد خام را داشته است و پس از آن، به ترتیب عربستان و قطر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان کل تولید فولاد خام در جهان در دو ماه ابتدای سال ۲۰۱۴ از مرز ۲۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کرد که ۱.۶ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است. در این میان، چین همچنان در رتبه نخست تولید فولاد خام در جهان جای دارد. در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی تولید فولاد خام در سرزمین اژدهای زرد با رشد ۱.۷درصدی به ۱۳۰ میلیون تن رسید.
گفتنی است: هم اینک ۶۵ کشور عضو انجمن جهانی فولاد هستند که این تعداد کشور ۹۹ درصد از تولید فولاد خام جهان را در اختیار دارند.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار