|
|
کدخبر: ۱۵۷۱۳۲

طلایی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر در سال جاری مطالبات شهرداری تهران را از دولت پیگیری می کند.

مرتضی طلایی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر پیگیر مطالبات حوزه حمل و نقل عمومی از دولت خواهد بود، اظهار داشت: واقعیت امر این است که در ۶ ماه دوم سال گذشته دولت به تعهداتی که در قبال شهدار ی تهران داشت عمل نکرد اما اواخر سال اتفاقی رخ داد که ما چشم و امیدمان به آن است و آن تشکیل کمیسیون ویژه مسائل تهران با حضور جمعی از وزرا و رئیس شورای شهر و شهردار تهران بود.

وی با اشاره به اینکه نتیجه صحبت هایی که در هیئت دولت مطرح شد تشکیل کمیسیون ویژه مذکور بود که نقطه امیدی را به وجود آورد، ادامه داد: ما فرض را بر این می گذاریم که دولت در سال گذشته به دلیل اینکه تازه روی کار آمده بود مسائل دیگری را در اولویت داشت، بنابراین عدم اجرای تعهدات را با نگاه منفی در نظر نمی گیریم اما انتظار داریم در سال جاری فراتر از آنچه قانون تصویب کرده را برای حل مسائل تهران که به دلیل پایتخت بودنش شرایط خاصی دارد، مساعدت داشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات خود گفت: اگر به یاد داشته باشید در گذشته برای اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه ها حرفمان این بود که هدفمند کردن یارانه ها خوب است اما مشروط بر اینکه دولت از طریق یارانه به بخش حمل و نقل عمومی و تاکسی ها جلوی افزایش قیمت بهای خدمات آنها را بگیرد و یک طرفه قیمت ها را افزیش ندهد.

وی افزود: فکر می کنم برای سال جاری نیز که پیامد افزایش قیمت حامل های انرژی در همه حوزه ها از جمله حمل و نقل عمومی مشاهده خواهد شد باید تدبیری اندیشیده شود به عنوان مثال در حوزه تاکسیرانی که به نوعی بخش خصوصی تلقی می شود باید از طریق ارائه بنزین با نرخ پایین، افزایش قیمت سوخت و سایر اقلام را جبران کرد در غیر این صورت به طور حتم نرخ کرایه های تاکسی در تهران به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

طلایی تصریح کرد: در حوزه مترو و اتوبوس نیز هزینه سوخت و برق به گونه ای است که اگر دولت در این زمینه کمکی پیش بینی نکند(هرچند که در قانون تعیین شده که چند درصد از محل درآمدهای حامل انرژی باید به شهرداری ها پرداخت شود)، باید همه بودجه شهرداری را صرف حمل و نقل عمومی کنیم و در این صورت پولی برای باقی کارها باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکات مذکور را با این رویکرد بیان کردم که از رفتار شورای شهر یا شهرداری برداشت سیاسی نشود اما بدون شک اگر دولت در سال جاری پیش بینی عمل به تعهدات خود را نداشته باشد به طور مشخص باید بگوییم که این رفتار سیاسی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار