|
|
کدخبر: ۱۵۷۱۵۱

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران به تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از باقی ماندن ۷۰ هزار تن مرکبات در انبار ها و عدم کشش بازار برای خرید خبر داد.

دلاور حیدر پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدر مورد وضعیت ذخیره مرکبات اظهار داشت: بخشی از مرکبات ذخیره شده که حدود ۷۰ هزار تن است در انبار ها باقی مانده و قیمت آن نیز افت کرده است، و تقاضای لازم نیز در بازار وجود ندارد. اما به هر حال این مرکبات در حال ورود به بازار است و مدت زیادی نیز نمی توان آنها را نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه نرخ عمده مرکبات از ۵۰۰ الی ۸۰۰ تومان است، در مورد کشت برنج گفت: اولین نشا کاری مکانیزه روز گذشته در استان مازندران شروع شد و با توجه به شرایط فعلی پیش بینی می کنیم ۲۱۰ هزار هکتار سطح زیر کشت داشته باشیم و تولید شلتوک نیز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه میزان کود و سم مورد نیز برای کشاورزان در حد مناسبی است و مشکلی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: احتمال دارد در زمان پیک مصرف آب در تابستان، برای کشت برنج با مشکلاتی روبه رو شویم که در حال حاضر پیش بینی های لازم و دستور العمل هایی برای چنین شرایط تهیه شده است.

حیدرپور ادامه داد: برای مقابله با احتمال کم آبی در تابستان در کشت برنج، قرار است از آبیاری نوبه ای استفاده کنیم تا میزان مصرف آب در برنج را بدون آسیب به مزارع، حدود ۲۰ درصد کاهش دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار