|
|
کدخبر: ۱۵۷۲۵۰

سلطانی فر در جمع خبرنگاران اعلام کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراثفرهنگی از استقبال از تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد مسئولان گذشته میراثفرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی فر در حاشیه آئین بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراثفرهنگی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان میراثفرهنگی در درون خود یک میلیون بنا و سایت تاریخی دارد که تنها توانسته ای ۳۲ هزار بنا و سایت تاریخی یعنی ۳ درصد آنها را ثبت کنیم، اظهار داشت: کار ما خیلی سنگین است و در مقایسه با منابع و امکانات نیروی انسانی کار سختی را داریم. لذا در این حوزه نیاز به عزم ملی داریم و اتکا به سرمایه های ملی مورد نیاز است که مردم، دولت و کارشناسان باید برای مدیریت این حوزه به ما کمک کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت و سازهای مختلف و تخریب آثار تاریخی به این علت گفت: در بحثهای عمرانی کشور و ساخت بناهای مختلف طبیعی است که خیلی ازبناهای تاریخی متاثر می شوند و مورد تعرض قرار می گیرند. اما روند سال های گذشته نشان می دهد که در فضای عمومی کشور شاهد اتفاقات خوبی هستیم و با توجه به تعداد زیاد بناها با مشکلات زیادی مواجه هستیم که باید آنها را حل کنیم.

سلطانی فر در خصوص ارتباط با کتابخانه ملی گفت: سازمان میراثفرهنگی با کتابخانه ملی زمینه همکاری مشترک زیادی دارد که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش های مشترک مختلف اشاره کرد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی یادآور شد: از جهت فضا بشدت در مضیقه هستیم به طوری که در حال حاضر دو معاونت این سازمان خارج از سازمان میراثفرهنگی حضور دارند و باید برای آن فکر اساسی کنیم که در این زمینه به فکر احداثساختمانی در جنوب ساختمان میراثفرهنگی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت سرای دلگشا تصریح کرد: در این زمینه با رئیس شورای شهر جلساتی را داشتیم و موضوع را پیگیری کردیم.

سلطانی فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تحقیق و تفحص از میزان خسارات وارد شده توسط مدیریت های سابق سازمان گفت: در این خصوص مجلس طرح تحقیق و تفحص از همه دستگاه ها را دارند که ما هم به شدت استقبال می کنیم و اعلام کردیم که می خواهیم نظارت بر عملکرد مسئولان سال های گذشته صورت گیرد. ما رسالت خود می دانیم که آخرین فیلم و اسلاید مفقود شده را برگردانیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار