|
|
کدخبر: ۱۵۷۲۵۱

رئیس پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی از وارد شدن آسیب های جدی به اسناد و کتابخانه سازمان میراثفرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، جلیل گلشن در آئین بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه این کتابخانه از دهه ۶۰ در زمان مهندس کازرونی شکل گرفت، اظهار داشت: متاسفانه کتابخانه در سال ۸۹ به شیراز منتقل داده شد که آسیب جدی به محتویات آن و نیروهای کارشناسی پیرامون آن وارد شد.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۲ که این اسناد مجددا به تهران بازگشت آسیب های جدی به آن وارد شد، تصریح کرد: تعدادی از اسناد مفقود، برخی پاره شدند و تعدادی هم در شرایط نامساعد قرار گرفتند که خوشبختانه امروز احیاء شده اما وضع فعلی این کتابخانه شرایط زمان انتقال را هنوز ندارد. متاسفانه اسناد و کتابخانه یک روزه با حضور یک نفر و تعدادی کارگر بار کامیون شد و به شیراز رفت.

گلشن با بیان اینکه از امروز به بعد امکان بهره وری از کتابخانه توسط متخصصان وجود دارد، گفت: اقلام موجود در این کتابخانه شامل ۶۰ هزار جلد کتاب که ۴۷ هزار جلد آن متعلق به سازمان و ۱۳ هزار جلد اهدایی توسط خیرین است، اظهار داشت: نشریه داخلی و خارجی که متاسفانه از سال ۸۹ به بعد ارتباط برای خرید نشریه خارجی قطع شد، نقشه، پرونده های ثبتی، اسناد باستان شناسی که سابقه تاریخی باستانشناسی در آن وجود دارد، فیلم ویدئویی و برگه های پژوهشی مرکز مردم شناسی است.

وی افزود: این کتابخانه قرائت خانه ندارد و نیاز به فضا دارد. هنوز اسناد را شمارش نکردیم و در این رابطه نمی دانیم چه میزان از آنها کسری دارند. همچنین ۱۷ هزار اسلاید کم داریم.

در ادامه مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه امسال خبرهای خوبی در ۳ عرصه گردشگری، میراثفرهنگی و صنایع دستی داریم، گفت: با توجه به نامگذاری امسال ظرفیت این سازمان در هر دو عرصه توسعه فرهنگی و اقتصادی بالاست و عزم را جزم کردیم که مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی نباید نگاه به عقب داشت، گفت: در این سازمان در طی، ۷،۸ سال گذشته وقایعی اتفاق افتاد که بر کسی پوشیده نیست. لذا باید با یک برنامه ریزی کلی و دقیق با توجه به منابع محدود توجه کنیم که بهترین بهره وری را داشته باشیم.

سلطانی فر ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور الواح هخامنشی به ایران برمی گردد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار