|
|
کدخبر: ۱۵۷۲۷۷

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر از انعقاد تفاهم نامه سازمان جوانان این جمعیت با معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان به منظور آموزش ۲ میلیون جوان هلال احمر برای کسب مهارت در زمینه خودمراقبتی خبر داد.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، وحید رحمتی در نشست خبری هفته سلامت که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ضمن تبیین فعالیت ها و برنامه های جمعیت هلال احمر به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: با توجه به اینکه در هلال احمر خود امدادی محور قرار گرفته است و شعار امسال هفته سلامت هم خودمراقبتی است، مقرر شده است تا با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان در زمینه ارائه آموزش های خود مراقبتی به ۲ میلیون جوان داوطلب هلال احمر، تفاهم نامه ای امضا شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس می توان از ظرفیت های بسیار مناسب ۲ میلیون جوان داوطلب جمعیت هلال احمر برای تبدیل آنها به سفیران خودمراقبتی وزارت بهداشت و درمان بهره برد و با توجه به افزایش فعالیت های جوانان هلال احمر در بهار و تابستان، این افراد می توانند در گسترش اهداف نظام سلامت کشور در زمینه خودمراقبتی نقش تاثیرگذاری ایفا کنند.

نمایش آخرین توانمندی های درمانی هلال احمر در هفته سلامت

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر همچنین به اختصاص ۲ صفحه سلامت روزنامه شهروند به هفته سلامت و انتشار اخبار مرتبط با این هفته اشاره و اظهار کرد: در این راستا در پیاده روی خانوادگی که برای این هفته در دریاچه شهدای خلیج فارس در نظر گرفته شده است، خانواده جمعیت هلال احمر با لباس های متحدالشکل شرکت خواهند کرد.

به گفته وی در این زمینه مقرر شده است تا آخرین توانمندی های جمعیت هلال احمر کشور در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه در حوزه بهداشت و درمان به نمایش درآید؛ چراکه هم اکنون بیمارستان نورافشار هلال احمر به عنوان بزرگترین بیمارستان توانبخشی کشور خدمات درمانی پیشرفته ای در حوزه توانبخشی و پزشکی ورزشی ارائه می دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، رحمتی به زیرنویس شعارهای مرتبط با خودمراقبتی در برنامه های تلویزیونی هلال احمر از جمله مسابقه مسیر نجات اشاره کرد و گفت: به علاوه مقرر شده است تا در پمفلت های که از سوی وزارت بهداشت و درمان در زمینه خودمراقبتی آماده شده است، محتواهای مربوط به خودامدادی هم گنجانده شده و در ۴۸۰ پایگاه ثابت جمعیت هلال احمر توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که پس از هفته سلامت و در هفته هلال احمر یعنی ۱۸ لغایت ۲۳ اردیبهشت ۹۲، جشنواره پوستر هلال را خواهیم داشت، تدابیری اندیشیده شده است تا با همکاری انجمن طراحان پوستر، در کنار طراحی پوسترها با محتواهای خودامدادی، مضمون های خودمراقبتی نیز لحاظ شده و در همه استانها و سطح شهر تهران توزیع شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار