|
|
کدخبر: ۱۵۷۳

مدیرکل درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از افزایش مصرف شیشه در کشور خبر داد و گفت: در این راستا سیاست‌های درمانی مواد محرک‌ در کشور تدوین خواهد شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، فرید براتی سده با اشاره به اینکه میزان مصرف شیشه در تهران در حال حاضر ۸.۲ درصد است، اظهار داشت: مصرف شیشه بین سنین ۱۵ تا ۴۵ سال است و این در حالی است که این افراد حداقل یک بار مصرف شیشه را تجربه کرده‌اند و البته به این معنا نیست که این افراد معتاد هستند.

وی تصریح کرد: بهزیستی آمار کلی در خصوص مصرف شیشه را در کشور ندارد اما آمارهایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه می‌کند گواه آن است که مصرف شیشه در کشور رو به افزایش است.

براتی بیان داشت: یکی از راه‌های درمان اعتیاد از راه درمان غیر دارویی است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی در این سالها انجام داده‌اند.

مدیر کل درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی جهت پیشگیری و کاهش مصرف شیشه در کشور اقدامات خوبی را با سایر دستگاه‌ها انجام داده است.

وی از آمادگی سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری از اعتیاد و درمان در بین سنین پایین و به خصوص دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در این زمینه نیز تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش به امضا خواهد رسید و امیدواریم در این بخش نیز به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

براتی تصریح کرد: به دلیل افزایش مصرف شیشه در کشور، سیاست‌های درمانی مواد محرک‌زا تدوین خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار