|
|
کدخبر: ۱۵۷۳۴۳

وزیر آموزش و پرورش:

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش وپرورش با مفید بیان کردن مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای آن که شورای عالی آموزش و پرورش بهترین نهاد تصمیم ساز برای آموزش و پرورش باشد، تجدید نظر در ترکیب اعضای شورای عالی آموزش و پرورش امری لازم است.


به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در دیدار با مدیران و کارشناسان شورای عالی آموزش و پرورش، با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف، افزود: با در نظرگرفتن پیش نیازها و زمان بندی لازم، باید نقشه راه اجرای مصوبات شورا تهیه شود.

وی، هدف گذاری سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را فراتر از چشم انداز ۱۴۰۴ خواند و اظهارکرد: این سند نسبت به تمام اسناد بالادستی جامع تر است و اجرای صحیح آن زمانبر خواهد بود.

فانی، تهیه نقشه راه برای اجرای صحیح سند را امری ضروری برای جلوگیری از انحراف خواند و گفت: اقدامات عجولانه چند سال اخیر آموزش و پرورش اجحاف به سند تحول بنیادین بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر دیر بازدهی اقدامات در آموزش وپرورش تصریح کرد: دوره ۴ ساله برای ایحاد تحول اساسی و مناسب در ۱۰۵ هزار مدرسه، زمان کوتاهی است باید هر تصمیم بدون شتابزدگی و با رعایت مطالعه دقیق و پخته اتخاد شود تا آسیب آن در بلند مدت بر خروجی سیستم آموزش و پرورش به حداقل برسد.

وی همچنین با محور قرار دادن فرهنگ در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: باید فرهنگ از حالت «دانشی» به «بینشی» تغییر یابد تا اثر آن بر رفتار، کردار، گفتار و منش دانش آموز استوار شود.

فانی، شورای عالی آموزش وپرورش را مجموعه ای راهبردی و فکری خواند و اظهار کرد: این مجموعه باید آسیب شناسی، رصد و انجام مطالعات تطبیقی را اولویت کاری خود قرار دهد و بدین طریق به مجموعه آموزش وپرورش کمک کند.

وی تجدید نظر در تمرکز زدایی را امری اجتناب ناپذیر و از تکالیف ارگان های موجود در آموزش و پرورش دانست و گفت: این کار بسیار فنی، ظریف و پیچیده است و باید با حساسیت بالا و مطالعات دانشگاهی به سمت این مهم حرکت کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار