|
|
کدخبر: ۱۵۷۵۷۹

یک کارشناس مسائل زنان و خانواده:

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسائل زنان و خانواده گفت: ستاد مرکزی از سوی دولت برای گرامیداشت روز زن برای افزایش جایگاه زن در کشور تشکیل شود و رئیس جمهور نیز بر این ستاد نظارت مستقیم داشته باشد.

معصومه حاج حسینی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان و خانواده در گفت و گو با خبرنگار جوانان و خانوادهخبرگزاری تسنیماظهار داشت: این که دستگاه های دولتی و غیردولتی در خصوص برگزاری جشن و گرامیداشت روز زن اقدام می کنند، بسیار مبارک است ولی باید در این روز شخصیت اجتماعی و سیاسی حضرت برای عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: مشاهده می کنیم که در ایام فاطمیه به جای این که به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اشاره شود تنها مصیبت های جسمی ایشان مطرح می شود؛ در واقع باید رسالت و ابعاد شحصیتی ایشان برای جوانان مطرح شود تا مردم به خصوص جوانان به بصیرت برسند.

**در سرگردانی نسبی الگو به سر می بریم

این استاد دانشگاه با بیان این که حضرت فاطمه(س) الگو تمام مردان و زنان هستند، افزود: برای این که الگو در کشور درست مطرح نمی شود اکنون در سرگردانی نسبی الگو به سر می بریم. چرا وقتی الگو به این مقدسی وجود دارد از ان استفاده نمی کنیم.

حاج حسینی با بیان این که باید الگویی مانند حضرت زهرا(س) در خانواده و کشور های دیگر با اطلاع رسانی و بیان ابعاد شخصیت ایشان صورت گیرد، عنوان کرد: با بیان شأن حضرت زهرا(س) می توانیم دریچه جدیدی در خانواده باز کرده و اعضای خانواده از چنین الگویی بهترین استفاده را کنند.

**برخی از افراد تلاش داشتند که ۸ مارس را به جای میلاد حضرت زهرا(س) پررنگ کنند

وی با بیان این که رسانه ها در زمینه معرفی و شناساندن بیش تر حضرت فاطمه(س) می توانند نقش مؤثری ایفا کنند، گفت: اخیراً برخی از افراد تلاش داشتند که روز ۸ مارس را به جای میلاد حضرت زهرا(س) پررنگ کنند که این جاست که باید بگویم دولت و همه دستگاه ها اجرایی باید تلاش کنند و با همت بسیار جشن میلاد حضرت زهرا(س) را برپا کرده و در راستای افزایش مقام زن در کشور بکوشند.

**تشکیل ستاد مرکزی از سوی دولت برای گرامیداشت روز زن

حاج حسینی اظهارداشت: ستاد مرکزی از سوی دولت برای گرامیداشت روز زن برای افزایش جایگاه زن در کشور تشکیل شود که رئیس جمهور نیز بر این ستاد نظارت مستقیم داشته باشد همچنین وزرا در این ستاد عضو بوده و ایفا نقش کنند؛ درواقع در این ستاد برنامه ها و همایش ها و برنامه ریزی های دقیق برای شناساندن مقام زن در کشور صورت گیرد.

وی بیان کرد: در روز زن کالا های مربوط به حجاب از جمله چادر به قیمت حداقلی البته جنس مطلوب به فروش رسد و وزارت بازرگانی در این زمینه به میدان بیاید؛ چرا ما در کشور خط تولید چادر مشکی را نداریم بیاییم و این امر را در کشور راه اندازی کرده و به طور کلی در زمینه حجاب اقدامات مؤثر انجام دهیم.

**تبلیغ سبک زندگی حضرت زهرا(س) در نمایشگاه

کارشناس مسائل زنان و خانواده با بیان این که همزمان با مناسبت روز زن نمایشگاه عفاف و حجاب راه اندازی شود، گفت: پایان نامه هایی که مربوط به زنان و حجاب است بیشتر حمایت شود و همچنین دانشجویان در زمینه تبیین و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تحقیق انجام دهند تا بیشتر با ابعاد حجاب در اسلام آشنا شوند.

حاج حسینی با اشاره به این که نمایشگاه هایی در زمینه تبلیغ سبک زندگی حضرت زهرا(س) راه اندازی شود، اظهارداشت: امیدواریم هر چه بیش تر شاهد افزایش جایگاه زن در کشور باشیم و هفته مقام زن تا ابد گرامی داشته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار