|
|
کدخبر: ۱۵۷۵۸۰

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفت: پیش بینی می کنیم از طریق طرح بیمه سلامت همگانی، پوشش بیمه ای برای ۶ تا ۱۰ میلیون از افراد فاقد بیمه محقق شود.

مهدی میرشاه ولد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در توضیح شرایط ثبت نام بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه اظهار داشت: ثبت نام از طریق سامانه bimesalamat. ir و تنها از این طریق انجام می شود، ضمن این که افراد می توانند وابستگان خود را نیز تحت پوشش بیمه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در طول مراحل ثبت نام از افراد شماره تلفن همراه گرفته می شود تا انجام مراحل بعدی از طریق پیامک به آن ها اطلاع رسانی شود؛ بعد از ثبت نام اولیه از سایر سازمان های بیمه ای استعلام گرفته تا مشخص شود که افراد ثبت نام شده تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نباشند، در این صورت از طریق پیامک به آن ها اطلاع رسانی می شود تا به نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت، مراجعه کرده و مراحل بعدی را انجام دهند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی همچنین گفت: هر یک از افراد جامعه که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نباشند، می توانند از این طریق تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و در این صورت حق بیمه پرداخت نمی کنند؛ برآورد ما این است که در این طرح ۶ تا ۱۰ میلیون از افراد فاقد بیمه در کشور، بیمه شوند.

میرشاه ولد با اشاره به این که تمام روستائیان در کشور تحت پوشش بیمه سلامت بوده و نیاز به ثبت نام ندارند، افزود: دفترچه های درمانی صادره از سوی سازمان بیمه سلامت به لحاظ ارائه خدمات با سایر دفترچه ها تفاوتی ندارد و تعهداتی از جمله خدمات بستری و سرپایی، آزمایشگاه، پزشک، دارو و خدمات پاراکلینیک را شامل می شود.

وی تصریح کرد: هیچ گونه شرایط سنی برای ثبت نام افراد فاقد بیمه لحاظ نشده و به لحاظ زمانی نیز مهلتی در این زمینه در نظر نگرفتیم.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی، گفت: شرایط این بیمه مانند بیمه پایه است و افراد می توانند در صورت نیاز برای خود بیمه تکمیلی نیز فراهم کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار