|
|
کدخبر: ۱۵۷۶۸۰

پایگاه اماراتی گلف بیزینس:

خبرگزاری تسنیم: یک پایگاه اماراتی با اشاره به بازار بزرگ ایران به سرمایه گذاران توصیه کرد از هم اکنون به فکر ورود به این بازار باشند و نوشت: باید برای حضور در بازار این کشور از هم اکنون دست به کار شد، زیرا سال ۲۰۱۵ دیر است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پایگاه اماراتی گلف بیزینس طی گزارشی نوشت: در حالی که موج جدیدی از ارزیابی بیش از حد معقول فن آوری ها در جهان به راه افتاده است، بازارهای جهانی گرفتار دور دیگری از نوسانات شده اند.
در حالی که چینی ها قرار است نیروگاه های برق اتمی برای انگلیس بسازند، کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات انگلیس در حال تدوین دستورالعمل هایی برای سرمایه گذاران چینی برای چگونگی سرمایه گذاری در این کشور است.
شرکت های خصوصی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر برای حضور در میانمار هستند. شرکت های مختلف در حال صحبت کردن با یکدیگر در مورد فرصت های سرمایه گذاری در اتیوپی و رشد طبقه متوسط در آدیس آبابا هستند و حتی کوبا در حال موافقت با سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.
این گزارش افزود: پنج سال قبل، بسیاری از این تحولات دور از دسترس به نظر می رسید. اما گذشت زمان اغلب موقعیت های جدیدی را در روابط بین المللی و اقتصادی پدید می آورد. برای مثال ایران را در نظر بگیرید. تنها ۱۸ ماه قبل، بسیاری از شرکت های چند ملیتی حتی جرات نداشتند اسم ایران را ببرند و در یادداشت تفاهم های میان خود از ایران با عنوان دیگر کشور خاورمیانه ای نام می بردند.
برای ایران، اکنون ورق برگشته است و دولت ها، فعالان اقتصادی، تجار و بازاریاب ها، به جای مشکلات قبلی، فرصت های فراوان در یک بازار عظیم و دست نخورده را می بینند.
واقعیت ها را در نظر بگیرید. یک جمعیت ۷۸ میلیون نفری، ۶۵ درصد جمعیت این کشور زیر ۳۰ سال هستند، جمعیتی برابر با کل جمعیت اسپانیا و ایرلند با ۶۵ میلیون گوشی موبایل در دست.
این گزارش افزود: مردم ایران ممکن است از چشم جهان پنهان بوده باشند، اما از سطح ابتدایی تا دانشگاه از آموزش مناسبی برخوردارند. پایتخت ایران ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد، یعنی دو برابر کل جمعیت لیبی و مساحت این کشور تقریبا نصف هندوستان است.
آنچه بیشتر اهمیت دارد این است که ایران دومین ذخایر بزرگ گازی و چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد.
روابط ایران با کشورهای مختلف جهان مجددا احیا خواهد شد و این فرصتی خواهد بود تا شرکت های اروپایی و آمریکایی برای استفاده از مزیت بازار ایران دست به کار شوند. اما داشتن تنها یک برنامه ورود به ایران کافی نیست. ایران همچنان یک بازار مبهم است و باید رمز گشایی شود.
ایران علاوه بر دارا بودن بخش های نفت و گاز، صنایع سنگین، مخابرات و فن آوری، دارای بازار مستعدی در سایر بخش ها نظیر کالاهای مصرفی، بهداشت و درمان و دارو، پذیرش مسافر، مد و خرده فروشی است که می تواند برای شرکت های خارجی بسیار جذاب باشد.
با توجه به مشکلاتی که ایران در سال های گذشته با آنها مواجه بوده است و همچنین محدودیت های اعمال شده، بازار این کشور در زمینه های مختلف از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است.

این گزارش در پایان نوشت: حقیقت آن است که ایران در اکثر بخش ها معادلات را تغییر خواهد داد و تاثیر اقتصادی قابل ملاحظه ای بر منطقه و حتی فراتر از آن خواهد گذاشت. باید به ایران به چشم یک فرصت نگاه کرد و برای حضور در بازار این کشور از هم اکنون دست به کار شد، زیرا سال ۲۰۱۵ بسیار دیر خواهد بود.

انتهای پیام / / ۵۶




ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار