|
|
کدخبر: ۱۵۷۷۲۰

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه انبارگردانی تولیدکنندگان بهانه ای برای افزایش قیمت کالاها نیست، گفت: در حال حاضرهیچ کارخانه یا نمایندگی مجوز افزایش قیمت را به بهانه های مختلف ندارد.

محمد طحان پور در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری تسنیم، با تکذیب هرگونه افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی به بهانه انبارگردانی، اظهارداشت: در حال حاضرهیچ کارخانه یا نمایندگی مجوز افزایش قیمت آن هم به بهانه های مختلف ندارد.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان باید لیست جدید قیمت محصولات خود را به اتحادیه ارسال نموده و سپس اقدام به فروش محصولات خود کنند، افزود: هم اکنون هیچ لیست جدیدی به این اتحادیه ارسال نشده و فروشندگان همانند ماه های گذشته اقدام به فروش محصولات خود می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تأکید براینکه هر ساله از ۱۶ فروردین ماه شرکت ها اقدام به انبارگردانی می کنند، تصریح کرد: این امر به معنای افزایش قیمت نیست بلکه تولیدکنندگان با این اقدام به بررسی آمار موجودی انبارهای خود برای فروش می پردازند.

وی در رابطه با علل افزایش ۸ درصدی قیمت محصولات یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی نیز اظهار داشت: این شرکت بنا به اظهارات خود افزایش قیمت ها را در سال ۹۲ اعمال کرده است و حتی لیست قیمت ها را به اتحادیه ارسال نموده اما بنده به عنوان رئیس اتحادیه لوازم خانگی چنین لیستی را مشاهده نکرده ام.

طحان پور با اشاره به اینکه هم راستای نظارت دستگاه های مختلف بازرسین اتحادیه نیز با نظارت بازار مانع افزایش قیمت کالاها در سطح بازار می شوند، تصریح کرد: در سال ۹۱ حدود ۱۵۰ درصد افزایش قیمت در بازار لوزام خانگی مشاهده شد اما در حال حاضر با نظارت های مؤثر در سال ۹۲ درصد تغییرات در این بخش بسیار اندک است.

وی اضافه کرد: در سالهای گذشته بخشی از واحدها بدون هیچ منطقی اقدام به افزایش قیمت می کردند که این مورد در دولت یازدهم تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار