|
|
کدخبر: ۱۵۷۷۲۲

تسنیم خبر می دهد؛

خبرگزاری تسنیم: مرکز آمار نرخ تورم میانگین روستایی در سال گذشته را ۳۶.۱ درصد و نقطه به نقطه ۱۹.۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، مرکز آمار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در اسفندماه سال ۹۲ را براساس سال پایه ۹۰ منتشر و اعلام کرد که در سال گذشته نرخ تورم میانگین روستایی ۳۶.۱ درصد و نقطه به نقطه ۱۹.۹ درصد شده است.

براساس بررسی های انجام شده توسط مرکز آمار، شاخص کل در اسفندماه سال گذشته عدد ۱۹۰.۴ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) ۱۹.۹ درصد اعلام شده که این رقم بیانگر کاهش تورم نقطه به نقطه روستایی نسبت به ماه قبل است.

همچنین درصد تغییرات شاخص کل(نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به اسفندماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶.۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۹۲(۳۸.۲) کاهش یافته است.

براساس این گزارش، شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۱۷.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش را نشان می دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۱۴.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۲.۲ درصد افزایش را نشان میدهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۴۲.۳ درصد است. شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۱.۸ درصد افزایش را نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۳.۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۹۲ کاهش یافته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار