|
|
کدخبر: ۱۵۷۸۳۹

فرمانده ناجا تشریح کرد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده ناجا ضمن تاکید بر تکریم و قدردانی ازخانواده شهدا و جانبازان، بخشی از تسهیلات جدید در نظر گرفته شده برای خانواده شهدا و جانبازان نیروی انتظامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی مقدم در یکصدوسی ودومین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با اشاره به برکت شهدا برای نظام ایران اظهار داشت: روح شهدا ضامن انقلاب است و برای تجلیل از آن ها نباید تنها به خاکسپاری شهدا اکتفا کرد چرا که شهدا بسان روحی هستند که در کالبد نظام کشور دمیده شده و بقای انقلاب را تضمین می کنند.

وی با بیان اینکه مسئله شهادت یک مسئله فراجناحی و فراحزبی است گفت: در طول دوران پس از انقلاب هر دولتی با هر رویکرد سیاسی و جناحی که بر روی کار آمده مسئله شهید و شهادت را به عنوان یک مسئله دست دوم ندانسته است.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت ۷۷ تن از ماموران ناجا در سال گذشته اظهار داشت: گرچه وظیفه اصلی رسیدگی به خانواده شهدا با بنیاد شهید است ولی از آنجا که بنیاد شهید توانایی رسیدگی کامل به خانواده شهدا را ندارد، نیروی انتظامی اقداماتی را برای رسیدگی بهتر به خانواده شهدا در نظر گرفته چرا که رسیدگی و سرکشی به خانواده شهدا از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

سردار احمدی مقدم ضمن تأکید بر رسیدگی به خانواده شهدا از سوی مسئولان انتظامی استان ها گفت: اگر چهره فرمانده انتظامی استان ها برای خانواده شهدا ناآشنا باشد قطعاً ما وی را جابه جا می کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۵ هزار دیدار از سوی فرماندهان نیروی انتظامی با خانواده ۱۳ هزار شهید انجام شد و تا امروز بیش از ۲۸ هزار نفر شهید و جانباز از سوی نیروی انتظامی تقدیم انقلاب شده است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی با اشاره به تکریم خانواده شهدا و حل مشکلات معیشتی آن ها گفت: در نیروی انتظامی بیمه تکمیلی که در چند سال قبل مبلغ ۵۰ میلیون تومان بود به ۸۰ میلیون تومان رسیده است که این بیمه متفاوت از بیمه عمر نیروهای مسلح است که به خانواده شهدای ناجا تعلق می گیرد.

احمدی مقدم ادامه داد: نیروی انتظامی همچنین وام های شهیدش از این نیرو گرفته اند پرداخت می کند و امروز تقریبا شرایطی پیش آمده که خانواده شهدای ناجا می توانند صاحب مسکن شوند و بدهی نداشته باشند چرا که اگر شهدای نیروی انتظامی وام هایی به غیر از محل ناجا داشته باشند ما سعی در پرداخت آن ها را داریم.

وی وام خودرو، مسکن، بیمه درمانی و سفر زیارتی به همراه خانواده را از جمله امکاناتی دانست که در اختیار جانبازان نیروی انتظامی قرار می گیرد و در ادامه افزود: علاوه بر این موارد ۴۰ میلیون تومان نیز به منظور سرمایه گذاری خانواده جانبازان ناجا در نظر گرفته شده است که می تواند بخشی از مشکلات خانواده جانبازان را تأمین کند.

فرمانده ناجا در پایان ابراز امیدواری کرد: نیروی انتظامی بتواند در مسیر آرمان های انقلاب و ولایت فقیه طی طریق کند و قدردان جانفشانی های شهدا و جانبازان باشد چرا که شهدا گنجینه بزرگی از معارف در تاریخ انقلاب هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار