|
|
کدخبر: ۱۵۷۸۹۶

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه ۷ دلار افزایش یافت و به ۱۳۲۶ دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم در سه هفته گذشته است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که افزایش تنش های ژئوپلتیک در اوکراین، اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری را کاهش داده و موجب افت شاخص ها در بازارهای بورس شده است، امروز قیمت طلا به بالاترین رقم در سه هفته گذشته رسید.
قیمت فلز پالادیوم نیز به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد عرضه از سوی دو تولید کننده عمده، یعنی روسیه و آفریقای جنوبی، برای پنجمین جلسه متوالی افزایش داشت و به بالاترین رقم از آگوست ۲۰۱۱ تاکنون رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ۷ دلار افزایش یافت و به ۱۳۲۶ دلار رسید که بالاترین رقم در سه هفته اخیر است.
به دلیل نگرانی از اینکه اعمال تحریم های بیشتر آمریکا علیه روسیه می تواند بر عرضه فلز پالادیوم تاثیر بگذارد، قیمت این فلز رکورد بالاترین قیمت سه سال گذشته خود را شکست.
یک مقام ارشد آمریکایی گفت اگر اقدامات نظامی طرفداران روسیه در شرق اوکراین ادامه یابد، آمریکا آماده وضع تحریم ها علیه مسکو است. پیش بینی می شود که دور بعدی تحریم های آمریکا، بخش های تجاری روسیه نظیر بخش های معدن، بانکی و انرژی را هدف قرار دهد.
در حالی که اعتصابات کارگری در آفریقای جنوبی ادامه دارد، قیمت فلز پالادیوم نزدیک به یک درصد افزایش یافته و به بالاترین قیمت در حدود یک ماه گذشته رسیده است.
دولت اوکراین، صبح دوشنبه را آخرین فرصت برای جدایی طلبان طرفدار روسیه برای زمین گذاشتن سلاح و یا مواجهه با عملیات گسترده ضد تروریستی تعیین کرده است. این اقدام، ریسک مواجهه نظامی کیف با مسکو را افزایش داده است.
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش در روز جمعه ۱.۸۰ تن کاهش یافته و به ۸۰۴.۴۲ تن رسیده است.
انتهای پیام / / ۶۴


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار