|
|
کدخبر: ۱۵۷۹۴۸

رئیس بنیاد شهید خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد شهید با اشاره به طرح های جدید این بنیاد، طرح توسعه کارآفرینی را از جمله طرح هایی دانست که در سال جدید و به منظور اشتغال زایی خانواده شهدا و در راستای اقتصادی مقاومتی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام شهیدی در نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با اشاره به وظیفه بنیاد شهید، اظهار داشت: طبق اساسنامه بنیاد خدمات رسانی به جامعه ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان از جمله ارکان وظایف بنیاد شهید است و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت رکن دیگری است که در این اساسنامه بر آن تأکید شده است.

وی در ادامه با اشاره به سفارش های مهم رهبری در حیطه مسئولیت بنیاد شهید گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان سفارش کردند که بکوشید تا بنیاد شهید و جامعه ایثارگران سیاسی نشود و این به معنای آن نیست که سیاست را ندانند. ایشان همچنین نسبت به طرح سپاس و قدردانی از ایثارگران و ماندگار کردن ایثار و شهادت در جامعه تأکید داشتند.

شهیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پس از فرمایشات رهبری ۲۲ هزار دیدار با خانواده شهدا در طول یک ماه پس از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد گفت: سالانه ۵۰۰ هزار دیدار با خانواده شهدا انجام می شود و سالانه حدود ۳۰۰ هزار سفر زیارتی و سیاحتی برای خانواده شهدا در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال و نامگذاری سال ۹۳ تأکید کرد: ما فرمایشات رهبری را نصب العین قرار می دهیم و به دنبال آن هستیم تا بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت را در بنیاد شهید نهادینه کنیم.

رئیس بنیاد شهید فعال تر کردن دبیرخانه ترویج ایثار و شهادت را از جمله برنامه های آتی بنیاد شهید برشمرد و در ادامه افزود: امسال قانون جامع ایثارگران اجرایی می شود و ما به دنبال آن هستیم که زمینه اشتغال را برای ۶۵ هزار فرزند ایثارگر فاقد اشتغال فراهم کنیم.

شهیدی با بیان اینکه ۷ هزار نخبه فرزند ایثارگر وجود دارد گفت: ما به دنبال آن هستیم تا تحولی در بنیاد شهید ایجاد شود و اتاق فکری در این بنیاد تشکیل گردد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما برای فرزندان شهدا و در راستای اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی طرح کارآفرینی در بنیاد شهید است که طبق آن ۵۰ درصد از سرمایه گذاری لازم برای اشتغال از سوی خانواده شهدا و ۵۰ درصد دیگر آن از سوی بنیاد شهید تأمین می شود که در این میان اگر خانواده ای نیز توانایی تأمین سرمایه گذاری ۵۰ درصدی را نیز نداشت می تواند این مبلغ را به صورت وام از بنیاد شهید دریافت کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار